مسئولان و کارگزاران  نسبت به مسائل و مشکلات جامعه دغدغه داشته باشند

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مسئولان و کارگزاران باید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه دغدغه داشته باشند و از اختلاف افکنی و حاشیه سازی و نفرت پراکنی به شدت پرهیز بکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس، با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک عید قربان و مناسبت روز عفاف و حجاب در هفته جاری اشاره کرد و گفت: فریضه اول برای بانوان مسلمان عفاف حجاب است و همانطور که در قرآن می خوانیم هم یوسف(ع) مبتلا شد و در اثر عفاف، نجات پیدا کرد و هم مریم(س) امتحان شد و در پرتو عفاف، نجات یافت؛ مهم عکس ‌العمل هر یک از این دو معصوم علیهما السلام است که چگونه بوده است.

 

وی تصریح کرد: میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه، ابتدائاً بانوان هستند و این بانوان هستند که باید مریم‌وار وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و «جهاد عفاف» نمایند.

 

امام جمعه پردیس با اشاره به آموزه‌های قرآنی عفاف و حجاب در داستان ملاقات شعیب(ع) و موسی(ع) طبق آیات ٢٢ تا ٢٨ سوره قصص اظهارداشت: حضور اجتماعی بانوان مستلزم شرایطی است که از آن جمله زنان باید در محیطی سالم و به دور از آسیب کار کنند، گفت و گوی مرد با زن، در صورت لزوم و با هدف خیرخواهانه و انگیزه کمک‌رسانی به او، جایز است و پاسخ زنان به پرسش‌های بی‌غرض مردان جایز است.

 

وی در ادمه گفت: کار زن در خارج از خانه اشکالی ندارد؛ به شرط آنکه زن در محیط کار با مرد تنها نباشد و با مردان اختلاطی نداشته باشد و مردی که توان کار داشته باشد، در خانواده او نباشد.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین با بیان اینکه در بینش الهی، حیا از برجسته‌ ترین کمالات برای زن به شمار می‌رود، یادآور شد: خانواده‌ای که دختر دم بخت دارد، اگر مرد شایسته‌ای برای دامادی یافت، منتظر خواستگار نشود و خود پیش‌قدم امر خیر شود.

 

وی با بیان رواج بد حجابی در جامعه و لزوم برخورد با این معضل اجتماعی گفت: در بازار، خیابان، پارک، اتوبوس واحدها، داروخانه ها، فروشگاه ها و متاسفانه حتی در ادارات و... کشف حجاب و یا بدحجابی صورت می‌گیرد و اگر هم کسی امر به معروف و نهی از منکر بکند به او توهین می‌کنند و هیچکس هم از آمر به معروف حمایت نمی‌کند! آیا این جامعه ی امام زمانی و جامعه‌ی شیعی است؟. آیا با اینهمه بی حجابی و ولنگاری می توانیم جوانان خود را از آسیب ها و عواقب خطرناک آن محافظت بکنیم؟

 

امام جمعه پردیس تاکید کرد: دشمن از طریق بی حجاب کردن برخی جوانان و نوجوانان عزیزِ کشور ما، به دنبال از بین بردن عزت و اسلام و غیرت ما هست تا از این طریق ما مسلمانان را به بردگی بگیرد.

 

وی خطاب به دختران جوان و نوجوان که بی حجابی یا بدحجابی را انتخاب می‌کنند،گفت: دشمن شما را ابزار و وسیله رسیدن به اهداف کثیف خودش قرار داده است لذا شما را قسم می‌دهم به امام زمان(ع) با کشف حجاب و بدحجابی خود را بَرده کفار نکنید و عزت خود را، هوویت خود را و غیرت خود را به حراج نگذارید.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شما سر سفره اهل‌بیت نشسته اید، شما در کشور امام زمان(ع) زندگی می‌کنید و شما در کشوری زندگی می‌کنید که هر کوچه اش به نام یک شهیدی ثبت شده است و پدر و مادرها و فرزندان شهدا شمارا نگاه می‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان‌پردیس در ادامه خطبه های امروز با اشاره به روز عرفه و اهمیت دعای عرفه و روز یکشنبه عید سعید قربان اظهارداشت: با دعای عرفه، انسان خود را به نفس پاک و سالم می‌رساند و در روز عید قربان نفس خود را ذبح می‌کند و مطیع اوامر الهی می‌شود مانند حضرت ابراهیم (علیه‌ السلام) که وقتی به ذبح اسماعیل مأمور شد، بدون هیچ تردیدی به جانب خداوند رفت و از پیروی هوا و هوس پرهیز نمود و جگرگوشه خودش را برای تقدیم به خداوند، آماده قربانی کرد که این یعنی ذبح نفس و طمع که یکی از نتایج آن است.

 

وی با تاکید بر آیاتی از قرآن مجید مبنی بر اهمیت قربانی کردن در راه خدا برای طعام فقرا و مساکین است به ایه «فَکُلُوا مِنْها وَ أَطْعِمُوا الْقانِعَ وَ الْمُعْتَرَّ» سوره حج اشاره کرد و گفت: خداوند قربانی کردن و طعام نیازمندان و فقرا را تحسین کرده است و در شهرستان پردیس خانواده های نیازمندی هستند که بدلیل شرایط مالی و گرانی توان خرید گوشت ندارند و مراکز خیریه و کمیته امداد در این ایام با قربانی کردن می توانند کمک کنند به این خانواده ها و مردم نیز با این مراکز همراهی کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه نیز با تاکید بر این مطلب که حاکمیت و مردم نسبت به امنیت روانی جامعه حساس بوده و وظیفه خود را انجام بدهند، اظهارداشت: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است، تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌ سازی، "احساس ناامنی" را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد و از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی، و سپس امنیت سخت و فیزیکی لطمه وارد کند.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم و نهادها و نخبگان و اهالی رسانه اظهارداشت: حفظ امنیت روانی یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم است، مسئولان و کارگزاران باید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه دغدغه داشته باشند و از اختلاف افکنی و حاشیه سازی و نفرت پراکنی به شدت پرهیز بکنند و همچنین نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی باید تصویر امنیت ملی را در اذهان عمومی تقویت بکنند و رسانه های مرتبط با نیروهای مسلح و انقلاب اسلامی را تقویت کنند.

 

امام جمعه شهرستان پردیس تاکید کرد: شهروندان جامعه باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و به کلیت نظام جمهوری اسلامی اعتماد بکنند و مسئولان صالح را از مسئولان ناکارآمد تفکیک کنند و رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز نباید اخبار دروغ و شایعات و تحریفی را انتشار بدهند و نیز نباید اخباری که جامعه را مایوس می‌کند را منتشر کنند.

کد خبر 1194095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha