مراکز فرهنگی دینی  فلسفه حجاب و فواید آن را برای نسل جوان بازگو کنند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: مراکز فرهنگی دینی باید فلسفه حجاب و فواید آن را برای نسل جوان بازگو کنند، حجاب به نفع زن است و باعث جلوگیری از تمایل شوهران به زنان دیگر و نامحرمان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، در خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: وجوب حجاب برای این است که خانم ها مورد احترام قرار گیرند و حرمت داشته باشند و بیمار دلان و افراد سبکسر به آنها طمع نکنند؛ حجاب باعث استحکام بیشتر بنیان خانواده است؛ حجاب به نفع زن است و باعث جلوگیری از تمایل شوهران به زنان دیگر و نامحرمان می شود.

 

وی افزود: چشم اگر کنترل نشود کنترل و مهار دل از دست می رود، حفظ چشم باعث پاک نگه داشتن دل و روح انسان است؛ حجاب هم حق انسانی است و هم حق الهی، حجاب برای زن مصونیت و شرافت به ارمغان می آورد، حجاب محدودیت نیست.

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان داشت: مراکز فرهنگی دینی باید فلسفه حجاب و فواید آن را برای نسل جوان بازگو کنند و شبهات مربوط به حجاب را برطرف کنند؛ جهاد بانوان جهاد عفاف و همسرداری و فرزندآوری و فرزندپروری است، از دامن زنان مومن مردان غیور و خدمتگزاری مثل شهید سلیمانی تربیت می شوند.

 

وی اذعان داشت: الگوی زنان مسلمان ایرانی و غیر ایرانی در مسئله حجاب و پوشش حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما هستند که ضمن فعالیت سیاسی و اجتماعی و جهادی، حجاب و عفت خود را کاملا حفظ می‌کردند؛ بی حجاب فقط بی حجاب نیست بلکه بی حجابی را تبلیغ می کند و عادی جلوه می دهد، با حجاب هم حجاب را تبلیغ می کنند، نوع پوشش آثار اجتماعی دارد.

 

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: طبق گفته آیت اللّه جوادی آملی حجاب زن مربوط به خود او نیست تا گفته شود از حق خود صرف نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا بگوید من راضی بی حجابی هستم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست که اعضای خانواده به بی حجابی راضی باشند.

 

وی تاکید کرد: حجاب حقی است الهی، اگر همه اعضای خانواده‌ اعم از همسر، برادر، فرزند و...ـ راضی به بی حجابی باشند، قرآن مجید راضی نخواهد بود. زیرا زن و حیثیت او حق خداست وخدا زن را مظهر احساس وعاطفه آفریده نه مظهر بی عفتی و شهوترانی.

 

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به روز عرفه اشاره داشت: روز عرفه روز بخشش و مغفرت الهی است، روز تغییر از شقاوت به سعادت است، روز دعا و نیایش و مناجات با خداست؛ دعا باعث دفع بلا و جلب روزی و محبوبیت نزد خدا و نجات از جهنم است، هیچ دعایی بی فایده نیست.

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به اینکه مالیات در همه کشورها پشتیبان مالی خدمات دولت است، تاکید کرد: ولیکن باید منصفانه و با توجه به واقعیات گرفته شود؛ دولت باید از فرار مالیاتی دانه درشتها جلوگیری کند و با کسبه خرد بیشتر مدارا کند؛ مردم شهرستان دماوند از اداره مالیات گله هایی دارند که به حق است و باید شنیده و پاسخ قانع کننده داده شود؛ متأسفانه مالیات برخی اقشار مثل کاسبان خرد افزایش زیادی داشته که با درآمد و هزینه های آنها تطابق ندارد و پرداخت آن برای آنها سخت است‌.

کد خبر 1194096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha