حجاب و عفاف گاهاً قربانی سیاست سیاستمداران شده است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه متاسفانه مسئله حجاب و عفاف گاهاً قربانی سیاست سیاستمداران شده است گفت: گاهی آنقدر صدا و سیما و بعضی مسئولین و سیاستمداران، جامعه ما را به سمت بی حجابی سوق میدهند که ماهواره ها و شبکه های اینترنتی تاثیر ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۷ تیر) با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: می بایست از این محافل معنوی بهره کافی را ببریم و در فریضه عید قربان که یک امر موکد و توصیه شده در روایات است نیز شرکت کنیم.

امام جمعه سنگر با بیان اینکه می توانیم با همکاری با دفاتر نیکوکاری و مجموعه های خیریه سهمی در قربانی روز عید داشته باشیم افزود: با قربانی و سه قسمت کردن آن برای خود، همسایگان و فقرا می توانیم مستمندانی که زندگی سختی دارند و حتی ممکن است ماه ها از خوردن گوشت محروم باشند، به نوبه خود آنان را خشنود کنیم.

وی اظهار کرد: رمز مناسکی که خداوند متعال برای ما قرار داده این است که هر چه بیشتر دستمان از تعلقات دنیوی کنده شود.

محمدیان تصریح کرد: انسان در طول حیات خود تعلقات مادی، آرزوها و دلبستگی های زیادی پیدا می‌کند که دل کندن از دنیا را برایش سخت و دشوار خواهد کرد و حکمت این احکام این است که بتوانیم خود را به آخرت نزدیک کرده و از تعلقات دنیوی فاصله بگیریم.

محمدیان همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت مسلم(ع) در هفته پیش رو، گفت: به فرموده امام حسین (علیه السلام) مسلم بر عهدی که با ولایت داشت ماند و خداوند متعال مهره تایید و شهادت بر وجود نازنینش زد.

امام جمعه سنگر در ادامه با بیان اینکه هفته حجاب و عفاف و سالروز دستور رضاخان پهلوی برای کشف حجاب را در پیش داریم تصریح کرد: فریضه مظلوم حجاب و پر فایده برای اجتماع باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی گفت: بی حجابی در زمان پهلوی تبدیل به قانون شد و اکنون در کشورهای اروپایی بی حجابی قانون است تا جایی که اجازه نمی دهند افراد با حجاب در اجتماع حضور یابند.

محمدیان با تاکید بر اینکه در کشور ما حجاب یک فریضه شرعی است بیان کرد: خدا در پس این فریضه حکمتی را در نظر گرفته است که باید بدانیم وقتی خداوندچیزی را واجب و چیزی را حرام کرده به ذات اقدس الهی لطمه‌ای نمیخورد و اگر لطمه‌ای است به خودمان برمیگردد.

وی اظهار کرد: البته متاسفانه حجابی که اکنون در مملکت ما می بینیم حجاب شرعی نیست و شاید بعد از این مرحله به مرحله بدتری برسیم زیرا می بینیم که بعضی شهرها و مراکز استان ها بی حجابی موج میزند.

محمدیان اذعان کرد: حجاب فقط مختص زنان نیست بلکه یک حکم شرعی برای زن و مرد است اما متاسفانه این مسئله گاهاً قربانی سیاست سیاستمداران شده است.

وی اضافه کرد: گاها در بزنگاه های سیاسی برای رسیدن به قدرت و رای آوردن از مسئله حجاب سوء استفاده شده و از این ناحیه آسیب جدی خورده ایم.

 محمدیان همچنین اظهار کرد: گاهی آنقدر صدا و سیما و بعضی مسئولین و سیاستمداران، جامعه ما را به سمت بی حجابی سوق میدهند که ماهواره ها و شبکه های اینترنتی به آن اندازه تاثیر گذار نیستند.

وی ادامه داد: ما نباید بگذاریم که به انقلاب و نظام لطمه وارد شود و از پشت این تریبون ها حرف خود را می زنیم حتی اگر مسئولی ناراحت شود چرا که رسالت ما فقط این است که مردم ناراحت نشوند.

امام جمعه سنگر افزود: اگر ما به دستورات رهبری نگاه کنیم و برای خودمان طرح و برنامه ریزی بی مورد نداشته باشیم می توانیم از دوقطبی سازی جامعه جلوگیری کنیم، چرا که این موضوع سم مهلک برای جامعه است.

وی افزود: حجاب یک وظیفه شرعی و مسئله فرهنگی است که می بایست با امر به معروف و نهی از منکر و یک تذکر لسانی که وظیفه همگانی است انجام شود.

کد خبر 1194107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha