آب از مسائل اصلی کردستان محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: آب یکی از چالش‌های مهم استان در بخش های شرب و کشاورزی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان عصر جمعه 17 تیرماه در جلسه شورای اداری استان با تقدیر از نیروهای اجرایی استان به ویژه استاندار و تمامی کسانی که در این جلسه حضور دارند، اظهار کرد: همه مدیران، نیروهای نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان  دغدغه‌مند در این مراسم حضور دارند.

 

 

وی با اشاره به چالش ها و آسیب ها، فرصت‌ها و درخواستهای استان اظهار کرد: اهم چالشهای استان شامل مسئله آب است که چه در حوزه کشاورزی، چه در بخش مصرفی و شرب و بحث فاضلاب مورد توجه باید باشد.

 

 

پورذهبی اعلام کرد: مسئله جاده نیز از مشکلات استان است که در برخی روستاها به ویژه شهرستان بیجار، این استان با مشکل مواجه است.

 

وی مسئله بیکای جوانان را از دیگر مسائل استان دانست و گفت: رئیس جمهور دولت سیزدهم نیز در سخنرانی‌ها به این مهم اشاره کرده‌اند و امید می‌رود توجه جدی به این موضوع شود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: کردستان در بخش بهداشت و درمان نیز نیاز به توجه دارد.

 

وی معادن را از فرصتهای اصلی استان خواند و بیان کرد: باید به موضوع معادن برای توسعه استان نیز پرداخته شود.

 

پورذهبی خاژر نشان کرد: مرز فرصتی ویژه برای استان کردستان است و امیدواریم با راه افتادن منطقه ویژه بانه و مریوان شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم تا بخشی از امشکلات اشتغال در استان حل شود.

 

 

نماینده ولی فقیه کردستان صنایع دستی و گردشگری و اماکن تاریخی را از دیگر فرصتهای استان دانست و بیان کرد: 420 نفر در چند روز اخیر وارد مرز بانه شدند که فرصتی برای حوزه گردشگری استان به شمار می رود.

 

وی اضافه کرد: دانشگاههای کردستان و پژوهشگران برتر نیز از فرصتهای استان است و دکتر ستاره که از افتخارات استان بودند متاسفانه براثر سانحه تصادف از دنیا رفتند که جزو پژوهشگران برتر دنیا بودند.

 

 

وی توسعه پردیس های دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم به توسعه استان کمک می کند.

 

وی تصریح کرد: در 22 ماهی که در استان بوده ام هر شهری را پنج بار رفته ام و اهم درخواستها در حوزه اشتغال بود که امروز هم در این زمینه صحبت شد.

 

وی گفت: بازارچه های مرزی را در استان داریم که بازارچه سیف در سقز فعلا تعطیل است و نیاز به بازبینی دارند.

 

وی خواستار رسیدگی به نواحی منفصل شهری استان شد و گفت: توسعه نواحی منفصل شهری نیاز به حمایت دارد.

 

 

کد خبر 1194133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha