عدالت محوری در همه ابعاد از برنامه‌های پیش روی حوزه‌های علمیه خواهران است

حجت الاسلام و المسلمین فاضل گفت: عدالت محوری در همه ابعاد و اضلاع آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و منابع انسانی، در برنامه کاری حوزه های علمیه قرار دارد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی فاضل» سرپرست حوزه های علمیه خواهران کشور، در سفر به استان هرمزگان، با مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران این استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا، مدیر و معاونان فرهنگی، آموزش و پژوهش و کادرحوزه علمیه خواهران استان هرمزگان برگزار شد، معاونان استانی، گزارش اجمالی از فعالیت ها و عملکرد معاونت های آموزش، فرهنگی و پژوهش ارائه دادند.

در ادامه سرپرست حوزه های علمیه خواهران، در سخنانی با استناد به آیات و روایات بیان کرد: فضل عالِم بر عابد، مثل فضل شمس است برقمر، و تحلیل بسیاری برای آن آمده است. برتری عالم نسبت به عابد این است که عابد فقط می خواهد خود رشد نماید، اما فرد عالم، با وجود اینکه در جهت رستگاری خود می کوشد، قصد دستگیری و همراهی از دیگران را نیز دارد. اینگونه روایات در باب علم، به ما که در عرصه تعلیم و تربیت و پرورش عالم گام نهاده ایم، ایده و انگیزه بسیاری می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه، هدف از سفر به استان هرمزگان را بازدید از جلسه آزمون ورودی سال 1401حوزه های علمیه خواهران در این استان که بصورت همزمان در سطح کشور برگزار خواهد شد، عنوان کرد.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران، تصریح کرد: اگر خداوند توفیق خدمت را میسر کند، عدالت محوری در همه ابعاد و اضلاع آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و منابع انسانی از برنامه های حوزه علمیه خواهران خواهد بود. با توجه به شرایط متفاوت اقلیمی و فرهنگی استان ها، اقتضا می کند عدالت محوری را جایگزین مساوات قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان اگرچه از لحاظ زیرساخت ها و امکانات، درجه ای از حرمان و محرومیت دارد، ولیکن با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا، مدیر کنونی حوزه علمیه خواهران استان، معاونان و کادر باانگیزه نمی توانیم بگویم این استان محروم است بلکه از جمله استان های پیشران درسطح کشور محسوب می شود.

در حاشیه این نشست، با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل، از پوستر همایش بین المللی "مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی همراه با گرامیداشت شهیده فاطمه نیک" رونمایی شد.

کد خبر 1194143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha