حمایت از کار فرهنگی در دستور کار دولت خواهد بود

آیت‌الله رئیسی گفت: استان کردستان فرهنگی است و حمایت از کار فرهنگی در دستور کار دولت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم جمعه ۱۷ تیرماه در جمع خبرنگاران استان کردستان با تبریک اعیاد در پیش به مردم کردستان اظهار کرد: عید عرفه و عید قربان را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما از برکات این روز مبارک بهره‌مند شویم.

 

 

وی افزود: در سفرهای استانی، از طریق وزرا و مصاحبه با مسئولان استانی، نیازهای استان شناسایی شده و اعتباراتی بر اساس اولویت تصویب می‌شود و سپس توسط استاندار و معاون رییس جمهور پیگیری خواهد شد.


وی با بیان اینکه دوست داشتم به همه شهرهای کردستان سفر کنم، افزود: فرصت کم بود و ان‌شالله در سفرهای بعدی استانی سایر شهرها را از نزدیک ببینیم.

 

 

رئیسی خاطر نشان کرد: اعتباراتی را تصویب می‌کنیم که با حضور معاون رئیس جمهور صورتجلسه خواهد شد.

 

 

وی اضافه کرد: نیاز اصلی کردستان نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است و در این راستا با حمایت سازمان صمت و بخش خصوصی 10 طرح بزرگ در 10 شهرستان استان با کمک شرکت‌های وابسته به وزارت رفاه در استان آغاز می‌شود و این غیر از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی است که توسط دولت در استان پیگیری خواهد شد.

 

 

رئیس جمهور مشکل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌ها خواند و گفت: تملک اراضی برای شهرک‌های صنعتی هم امروز تصویب شد.

 

 

آیت‌الله رئیسی گفت: کردستان برای کار تجاری زمینه‌های خوبی دارد و در این راستا اقداماتی انجام می‌گیرد.

 

 

رئیسی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد تجاری مسئله مهم برای رشد صادرات تثبیت این مناطق ویژه است، اذعان کرد: باید کارهای تولیدی و تجاری در استان فعال شود که اساس آن تامین مواد اولیه و افزایش تولید است.

 

 

وی مسئله فعال شدن بازارچه‌های مرزی را از فرصتهای قابل توجه استان خواند و گفت: راهکاری برای ساماندهی کولبری در استان فعال شدن بازارچه‌های مرزی است که کاهش کولبری، رونق تجارت و اقتصاد را بدنبال دارد.

 

 

رئیس جمهور گفت: کردستان از استان‌های معدنی کشور است که در این راستا نیز تکمیل دانشکده صنایع و معادن در استان و دریافت حقوق و هزینه کرد درآمد معادن و خرج آن دراستات انجام می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: برای محرومیت‌زدایی است برای ۲۰۰ طرح که بتواند اشتغال ایجاد کند و هشت هزار اشتغال پیش بینی شده که این میزان از اشتغال در استان فعال می‌شود.

 

 

وی تکمیل راه اهن همدان سنندج، تکمیل چهار خطه کردن سنندج مریوان، راههای اصلی سنندج، مریوان و باشماق را از مصوبات استان خواند و گقت: در مجموع طرحهای مصوب ۱۸۲ طرح در حوزه‌های زیربنایی، آب، اشتغال، فرهنگ و آموزش و صنعت و معدن بوده است.

 

 

رئیسی افزود: احداث ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری نیز تصویب شده و در مجموع در حوزه کشاورزی طرحهای خوبی تصویب شده است.

 

 

وی بیان کرد: تمامی طرح‌های مصوب سفر در کردستان ناظر به محرومیت‌زدایی است و پیگیری وزیران و مدیران استانی ضمانت اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

 

 

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت عدالت را محور کار قرار داده که مبتنی بر سند آمایش سرزمینی انجام می‌شود و مبنای بودجه 1401 در آمایش سرزمینی عدالت قرار داده‌ایم.

 

 

رئیسی اظهار کرد: رفع مشکلات محرومیت استان با سفرهای استانی فقط حل نمی‌شود بلکه باید تقسیم امکانات که در برنامه هفتم توسعه خود را نشان می‌دهد، جبران شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه استان کردستان مهد فرهنگ و هنر و استان تمدنی ماست، افزود: هم نگهداشت این میراث مهم است و هم توسعه و ارتقای این میراث ارزشمند مهم است.

 

 

رئیسی اضافه کرد: کردستان دارای مساجد، مراکز فرهنگی و اساتید بسیاری است و دو هزار و 500 استاد و بیش از 40 هزار دانشجو در استان وجود دارد و مسائل فرهنگی و کارهای فرهنگی که در استان انجام می‌شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: سه کار مهم شامل هدایت، حمایت و نظارت در استان باید انجام شود که دولت نباید در حوزه فرهنگی متصدی شود و باید اساتید و فرهیختگان و جوانان به این مسائل ورود یابند.

 

 

رئیس جمهور تصریح کرد: استان کردستان فرهنگی است و حمایت از کار فرهنگی در دستور کار دولت خواهد بود.

کد خبر 1194165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha