عید قربان تجلی ایمان و معنویت و امتحان الهی برای بندگان خدا

حجت‌الاسلام علی‌پور عید قربان را تجلی ایمان و معنویت و امتحان الهی برای بندگان خدا خواند و گفت: برای رسیدن به میدان وسیع مهدویت باید از دروازه بزرگ غدیر رد شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «قاسم علی‌پور» امروز (یک‌شنبه،۱۹ تیر) در خطبه‌های نماز عید سعید قربان شهرستان رودسر اظهار داشت: تقوای الهی است که همه ما را در این مکان جمع کرده است و به همان تقوای الهی خودم و همه شما خوبان را به رعایت و کسب این صفت ارزشمند سفارش می‌کنم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه همه ما به یاد آن روزهای حضرت ابراهیم خلیل‌الله و هاجر نفس خود را با خواندن نماز و دادن قربانی، قربانی می‌کنیم عنوان کرد: انشالله خداوند متعال به حرمت این عید هم ما و هم والدین ما را بیامرزد و مشمول رحمت الهی قرار دهد.

 

علی‌پور عید قربان را تجلی ایمان و معنویت و امتحان الهی برای بندگان خدا دانست و تصریح کرد: در این روز از حضرت حق درخواست می‌کنیم عیدی ما را فرج امام زمان (عج) و ما را جزو بهترین انصار خاص ایشان قرار دهد و قدم‌های فرزندانمان را در مسیر دین حفظ و سایه رهبر عزیزمان را بر سرمان مستدام نماید. 

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان در ادامه اذعان کرد: امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید برای مادرتان بسیار دعا کنید زیرا اگر محبت ما را در دل داشتید بدانید مادر شما به پدر شما خیانت نکرد بنابراین بهتر است در این روز عزیز هر کاری و کمکی که می‌کنیم به نیت ارواح آسمانی والدین مان باشد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر ابراز داشت: دهه امامت و ولایت را در پیش داریم اگر غدیر و غدیر شناسی راه می‌افتاد واقعه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و اگر غدیر این مسئله بسیار مهم که حتی برادران اهل سنت هم هیچ حادثه ای را محکم‌تر از آن نمی‌دانند، فراموش نمی‌شد اتفاقات پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) را شاهد نبودیم.

 

علی‌پور اضافه کرد: در مظلومیت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) همین بس که حتی انصار و مهاجرین در را به روی ایشان باز نکردند و واقعه غدیر را به کل به فراموشی سپردند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان افزود: امام علی (علیه السلام) امروز ما را به عنوان سفیر غدیر فرستاده زیرا اگر می‌خواهیم به میدان وسیع مهدویت برسیم باید از دروازه بزرگ غدیر رد شویم.

 

وی با تاکید براینکه در صورت احیا شدن غدیر ظهور حضرت ولی عصر (عج) زودتر اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: غدیر و زیارت اربعین دو دروازه بزرگی است که در حوزه مهدویت پیش روی ماست و‌ وقتی عالم حسین (ع) را نشناسد مهدی عجل الله را هم نخواهد شناخت.

کد خبر 1194616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha