عید  قربان مسیر بندگی را نشان می دهد

عسگری، گفت: عید قربان مسیر بندگی را نشان می دهد و انسان در طول زندگی بارها در سر دوراهی غریزه و وظیفه قرار می گیرد و هروقت وظیفه را انتخاب کرده در خط پاکان قرار گرفته است.

حجت الاسلام مصطفی عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و امامت ،گفت: عید سعید قربان؛ عید حرکت به سوی علم و معرفت در سایه سار حکمت حج؛ عید جان باختن و قربان کردن جان خویشتن در پای معشوق و قربانی نفس خویشتن در منای قربت حق سبحانه و تعالی است.

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب ،افزود: عید قربان روز اثبات بندگی و اخلاص است روزی که انسان در برابر مولای خود و معشوق حقیقی به هیچ بودن همه چیزهای دیگر اعتراف می کند .

 

وی خاطر نشان کرد: تقوا تنها دارو برای بنده تسلیم در برابر خداوند متعال است و ملاک برتری هر فرد برانسان های دیگر می باشد و علم الهی را در وجود انسان سرشار و رحمت الهی را به زندگی انسان سرازیر می کند ووسیله ای برای دریافت رزق است و تو را ازبن بست خارج می کند و عامل عاقبت بخیری است .

 

حجت الاسلام عسگری،با بیان اینکه عید قربان در اصل قربانی کردن خویشتن خویش در مسیر خدای متعال است، تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد به این ادراک برسد باید به ولایت کسانی که فدوی راه خدا هستند برسد همانطور که حاجیان باید مقام ابراهیم را ببینند؛ لذا اگر در مسیر بندگی الگو‌های فدوی راه خدا و مقام امامت استفاده کنیم ادب را درک کرده ایم.

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب ، اظهار کرد: عید قربان نماد وحدت و یکی از عوامل یکی شدن و ایجاد وحدت در میان مسلمانان جهان، به اندیشه آنان بودن و در غم و شادی آنان سهیم و شریک شدن است. 

 

کد خبر 1194956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha