برگزاری همایش زکات با حضور رئیس کمیته امداد و رئیس شورای عالی زکات کشور در گرگان

بابایی از برگزاری همایش استانی زکات با شعار «شکوه عبادت، سرچشمه برکت» با حضور رئیس کمیته امداد و رئیس شورای عالی زکات کشور در گلستان خبر داد.

«عیسی بابایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همایش استانی زکات با شعار «شکوه عبادت، سرچشمه برکت» با رویکرد تبلیغی، ترویجی، تجلیلی و آموزشی در روز (پنجشنبه 23 تیر) در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: این همایش با حضور حجت الاسلام بختیاری، رئیس کمیته امداد، آیت الله ربانی، رئیس شورای عالی زکات کشور و آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و استاندار گلستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا برنامه تجلیل و کار علمی به مدت دو سال تعطیل شده بود، اظهارداشت: همایش امسال با حضور یک هزار نفر از مودیان، مبلغین، موثرین و اعضای شورای زکات در تمامی شهرستان ها برگزار می شود.

 

بابایی ادامه داد: در این همایش از به صورت نمادین از 10 نفر از مبلغین و موثرین زکات استان تجلیل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان، استان برتر در حوزه زکات است و نگاه ویژه برادران اهل سنت در گلستان در پرداخت زکات زیاد است و اما ویژه تر فعالیت می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان یادآور شد: 970 روستای استان دارای شورای زکات است که زکات جمع آوری شده را با نظر خودشان بین نیازمندان توزیع می کنند.

 

وی گفت: بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بحث پروژه عمرانی و ساخت 22 پروژه خانه عالم، مسجد و حوزه های علمیه و غیره در استان از محل زکات مساعدت شد.

 

بابایی با بیان اینکه در سال گذشته 86 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد، افزود: پیش بینی می شودامسال بیش از سال گذشته جمع آوری شود.

 

 

کد خبر 1194964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha