ظرفیت اسکان تابستانی در خراسان رضوی ۱۳ درصد افزایش داشته است

بیدخوری گفت: با بیان اینکه میزان ظرفیت آماده شده برای اسکان تابستانی نسبت به سال ۱۳۹۸ ، رشد ۱۳ درصدی داشته است، گفت: ۲۸۰ هزار نفر- شب ظرفیت اسکان تابستانی برای مسافران و زائران در این استان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف بیدخوری» امروز دوشنبه (۲۰ تیر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان ظرفیت آماده شده برای اسکان تابستانی نسبت به سال ۱۳۹۸ ، رشد ۱۳ درصدی داشته است؛ گفت: ۲۸۰ هزار نفر- شب ظرفیت اسکان تابستانی برای مسافران و زائران در این استان فراهم شده است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان واحدهای رسمی امسال شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی به میزان ۴۶ درصد بیشترین درصد از کل ظرفیت اسکان را تشکیل می‌دهد.

 

وی بیان کرد: علاوه بر واحدهای رسمی، واحدهای اسکان موقت شامل مراکز اسکان شهرداری، حسینیه ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش، زائرسراهای ارزان قیمت و مراکز اقامتی سپاه و مهمانسراهای دولتی و نیز واحدهای اسکان اضطراری شامل سالنهای ورزشی و مساجد امکان اسکان مسافران را دارند.

 

بیدخوری اظهار داشت: در ایام خاص مانند نوروز ، ایام عید سعید فطر، ایام دهه آخر ماه صفر و ایام عاشورا و تاسوعای حسینی با توجه به احتمال افزایش ورود مسافر میزان اسکان از طریق جبران در بخش اضطرار تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود و به این ترتیب ظرفیت ۲۸۰ هزار نفری اسکان تابستانی امسال در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری قابل افزایش تا ۵۰۰ هزار نفر- شب است.

 

وی گفت: با توجه به افزایش سفر در امسال و نیز ظرفیت های آماده شده برای پذیرش مسافران، رشدی ۱۲ درصدی در میزان اقامت نسبت به سال ۱۳۹۸ را شاهدیم.

کد خبر 1195000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha