مناسک حج برای تقویت بندگی در برابر خداوند و شناخت هدف از خلقت بشر است

دکتر شهریاری تأکید کرد: وقوف در عرفات، مشعر و منا و دیگر مناسک حج برای تقویت بندگی در برابر خداوند و شناخت هدف از خلقت بشر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع در خطبه‌های نماز عید قربان در حسینیه فاطمه الزهرای سازمان دینی شیعیان مسکو با اشاره به ترکیب دو عنصر معنویت و وحدت در حج ابراهیمی به تشریح معنای تربیتی هر یک از اعمال مناسک حج پرداخت.

وی افزود: احرام نشانه‌ای از لباس قبر و آخرت است و وقوف در عرفات و مشعر و منا و دیگر مناسک حج برای تقویت بندگی در برابر خداوند و شناخت هدف از خلقت بشر است. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: این معنویت در عین اینکه می توانست در طول سال انجام شود اما در زمان و مکان معینی واجب شده تا همه مسلمانان در آنجا  گرد هم بیایند، در زمان و مکان مشخصی احرام بپوشند و سیل خروشان حرکت حاجیان از میقات به سمت مکه نشانی باشد از قیامت کبری و حضور در محضر الهی و تذکری باشد برای همه مسلمانان که دین اسلام دین جماعت است و خداوند در مقاطع مختلف احکامی را تشریع فرمودند که همراهی و هماهنگی و اجتماع را در پی دارد تا نشانی از خواست الهی برای تقویت روح سیاسی-اجتماعی دین اسلام باشد.

دکتر شهریاری لیبرالیسم و تفرقه را دو پروژه دشمنان اسلام در برابر معنویت و وحدت برشمرد و در توصیف لیبرالیسم گفت: اسلام آزادی را یک ارزش می‌داند. در عین حال احکام اسلامی آزادی مطلوب را در محدوده اوامر و نواهی خداوند متعال که در قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) آمده است، تعریف می‌کند؛ ولی لیبرالیسم ضمن ابراز استغنا از دستورات الهی هیچ محدودیتی برای آزادی بشر قائل نیست، از جمله همجنس‌گرایی، سقط جنین و ارتباطات نامشروع را مجاز دانسته و درصدد است دیانت مردم را تخریب کند و معنویت اجتماعی را به هرزگی و بی‌بندوباری شیطانی مبدل سازد.

کد خبر 1195042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha