نمایش بیش از هزار اثر عفیفانه در گالری هفتا

در یازدهمین یازدهمین نمایشگاه مد و لباس فجر بیش از هزار اثر مبتنی بر پوشاک عفیفانه در حوزه پوشاک، کیف و کفش و جواهرات برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یازدهمین نمایشگاه  مد و لباس فجر  در حالی همزمان با هفته عفاف و حجاب در گالری هفتا برج میلاد آغاز بکار کرده است که در آن بیش از هزار اثر در بخش های لباس بانوان و آقایان، کیف و کفش، زیورآلات و ...به نمایش درآمده است.

 

یازدهمین نمایشگاه  مد و لباس فجر  با تاکید بر پوشاک عفیفانه با شعار جشنواره «ایران؛ سرزمین تعامل» برپا شده است و تا 24 تیرماه میزبان علاقمندان مد و لباس ایرانی  و اسلامی  و طراحان و تولید کنندگان پوشاک است.

 

آنچه رویداد مهم یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر را با دوره های پیش این جشنواره متمایز می کند سیاستگذاری متفاوت  و تاکید دست اندرکاران برگزاری بر پوشاک عفیفانه ایرانی و اسلامی است که  همین رویکرد باعث شده است از سوی علاقمندان حوزه مد و لباس با استقبال مواجه شود. در واقع یازدهمین نمایشگاه  مد و لباس فجر  برآیند تلاش و کوشش توانمندی های هنرمندان و طراحان و تولید کنندگان پوشاک کشور است که با نگاهی به المان های ایرانی و اسلامی طرح های خود را به نمایش درآورده اند.

در این رویداد هنری طراحان و تولید کنندگان ایرانی و اسلامی با ارائه طرح های مبتنی بر پوشش عفیفانه آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند . در واقع آثار یازدهمین نمایشگاه  مد و لباس فجر  حاصل تلاش شبانه‌روزی کارگروه ساماندهی مد و لباس و شورای فرهنگ عمومی است که با همکاری هنرمندان و طراحان  صنعت مد و لباس به نمایش درآمده است.

 یازدهمین نمایشگاه  مد و لباس فجر روز 24 تیرماه با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی به کار خود پایان می دهد. در بخش جنبی این رویداد نیز شست‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره شامل مستندسازی پوشاک اقوام، ترند سازی و رواج یک مد توسط تبلیغات، تکنیک‌های خلاقیت در طراحی لباس، طراحی کفش روی قالب، کاربرد نرم‌افزار در الگوهای لباس اقوام، دنیای دیجیتال، مد پایدار، صنایع خلاق و اقتصاد چرخشی، NFT در کسب‌وکارهای چرخه مد و لباس، چشم‌انداز چالش‌ها و آینده‌نگری صنعت مد و لباس، دیوان البسه، آفرینش مد بر اساس نمودهای بصری فرهنگ پوشش در نگاره‌های نسخ مصور و زیورآلات دیروز و امروز برگزار می شود.

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده سه قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب دوازدهم دی‌ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1195163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha