مجلس از توضیحات وزیر جهادکشاورزی قانع نشد/کارت زرد نمایندگان به ساداتی نژاد

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر جهادکشاورزی در مورد علت تخلفات گسترده‌ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قانع نشدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه(۲۱تیر) مجلس شورای اسلامی سوال محمد صفایی دلوئی در مورد  تخلفات گسترده‌ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد و پس از توضیحات وزیر نمایندگان با  79 رأی موافق، 121 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 226 اعلام کردند از پاسخ وزیر قانع نشدند وبدین ترتیب وزیر جهادکشاورزی اولین کارت زرد خود از مجلس را دریافت کرد.

صفایی در طرح سوال خود گفت:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز تنفیذ حکم آقای رئیسی فرمودند این ها آن فسادهایی است که باید با این ها به معنای واقعی کلمه مواجه شد، با برنامه، با پیگیری، تجربه ما در این سال ها نشان می دهد که گاهی یک کاری با شوق، همت و انگیزه شروع می کنیم منتها در قدم دوم آن انگیزه قدم اول باقی نیست، این فایده ندارد بایستی انگیزه و همتی که انسان برای کار خرج می کند و به کار می برد ادامه پیدا کند تا وقتی به نتیجه برسد، مبارزه با فساد به این شکل لازم است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس اظهار کرد:  مرکز پژوهش های وزارت جهاد کشاورزی اقدامات این وزارتخانه را در فروردین امسال با سال 1400 که 210 میلیون دلار منفی است مقایسه کرده است که نشان می دهد اگر با این شرایط پیش برویم تا پایان سال 2.5 میلیارد دلار کارکرد منفی دارد ضمن اینکه برنامه های این وزارتخانه همچون برنامه بازارگاه قرار بود مایحتاج مردم را به درب منازل برسانند که شعاری بیش نبود.

وی ادامه داد:  عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه خرید میوه شب عید، افزایش هزینه های دولت بین 3462 تا 2875 میلیارد ریال در موضوع تنظیم بازار بوده است، سیب درختی را 58 درصد گران تر و پرتغال تامسون را 73 درصد گران تر خریده اند و این پول به جیب باغداران نرفته بلکه نصیب دلالان شده است.

وی گفت:‌در بحث زعفران 2 تن غیرقانونی از انبار خارج می شود و به خانه ای در خیابان عنصری مشهد برده شده سپس از کشور خارج و فروخته شده است. بعد ایرج ناصری مقدم به رئیس تعاون روستایی نامه می زند مبنی بر اینکه خواهشمند است دستور فرمائید با توجه به اینکه عرضه محصول خارج از روال عرضه در بورس صورت پذیرفته ساز و کار حقوقی توسط معاون مالی و اداری سازمان مرکزی در نظر گرفته شود تا در آینده مشکل حقوقی برای سازمان ایجاد نشود و بخشی از پول نیز به حساب همسر آقای شاه میری و سایر افرادی رفته که از آن ها نام نمی برم..

صفائی دلویی  تاکید کرد: برخلاف ادعای غلط بنابر مستندات موجود مکاتبات زیادی از طرف وزارت جهاد کشاورزی جهت تخصیص بیش از 700 میلیون یورو برای کالای وارد نشده پرداخت شده و واگذاری تعهدات انجام نشده است، یک شرکت خصوصی به شرکت دولتی پشتیبانی امور دام تخلف کرده است، عدم برخورد با برنامه ریزان، عاملین و عامرین و تخلف از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت دولت در حوزه های تجاری این ها کوتاج هایی است که به صورت تقلبی نصب شده است.

وی افزود: امروز ساداتی نژاد و همکارانش موشکی به دام و طیور کشور زدند که برای سال ها جا دارد به جای اول برگردد کما اینکه در این 10 ماه 35 درصد شیر تولیدی ایران کاهش یافته و اگر این روال تداوم یابد نیاز نداریم نهاده وارد کنیم بلکه باید گوشت، پنیر، شیر و تخم مرغ وارد کنیم.

کد خبر 1195185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha