لزوم ایجاد هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی

رمضانی چابک با بیان اینکه هم افزایی بین مجموعه های فرهنگی باید شکل بگیرد، گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت کاهش آسیب های اجتماعی در کشور توزیع شد و روسای شورای فرهنگ عمومی استان ها از این فرصت برای حل دغدغه های فرهنگی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «مهدی رمضانی چابک» امروز (21 تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تلقی ما این است تا در این دوره متناسب با شرایط دنیا نیاز به هم افزایی بیش از گذشته دستگاه های فرهنگی داریم.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ادامه داد: نیازهای واقعی در زمینه حکمرانی فرهنگی شکل بگیرد و اجرا و تصدی امور به مجموعه های مردمی واگذار شود و این دو اصل مورد تاکید وزارتخانه قرار دارد و در سطح کلان این مهم محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه هم افزایی بین مجموعه های فرهنگی باید شکل بگیرد، افزود: در این راستا از حداکثر ظرفیت ها در جهت یک حرکت هدفمند و قاعده مند باید استفاده و از هدر رفت اعتبارات و منابع و توان و انرژی مجموعه ها باید جلوگیری شود.

 

رمضانی چابک عنوان کرد: از تصدی گری پرهیز شود و اجرا و برون سپاری و تصدی را به مجموعه های مردمی واگذار کنید و در این راستا باید مجموعه های فرهنگی و هنری رسمی شکل بگیرد و قانون این اختیار را داده است.

 

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار جهت کاهش آسیب های اجتماعی در کشور توزیع شد، گفت: با راهنمایی و هدایت و تدبیر روسای شورای فرهنگ عمومی استان ها باید اولویت های فرهنگی استان ها شناسایی شود و برای حل این دغدغه ها فراخوان دهند.

 

وی در پایان بیان داشت: این موضوع به عنوان یک سیاست مدنظر قرار گرفته و اعتبارات خوبی برای آن تعبیه شده است و روسای شورای فرهنگ عمومی استان ها از این فرصت می توانند برای حل دغدغه های فرهنگی هر استان استفاده کنند.

کد خبر 1195216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha