۷۰طلبه جهادی برای کار تبلیغی فرهنگی  در سواحل آموزش دیدند

حجت الاسلام قلی پور به اوضاع نابسامان سواحل دریا اشاره کرد و گفت: به لحاظ اقلیم مازندران، تلاش شد طلاب برای کار فرهنگی تبلیغی در سواحل دریا آموزش ببینند و در طول سال برنامه‌های فرهنگی برای حضور مسافران و گردشگران داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«محمداسماعیل قلی پور» امروز(۲۱تیر) در نشست ائمه جمعه و معاونین تبلیغ حوزه های علمیه شهرهای ساحلی با محوریت اجرای طرح های فرهنگی دریا ضمن گرامیداشت روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یک ضرورت مهم است.

امام جمعه شهرستان بابلسر گفت: باید از همه توان کشور در جهت تقویت این فرهنگ اصیل دینی بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه دریا یک فرصت برای مازندران است،‌افزود: به تعبیر رهبری استان غنی همانند مازندران در بحث مواهب الهی نباید بیکار داشته باشد الان که با مشکل اشتغال همراه هستیم یعنی از فرصت دریا درست استفاده نمی شود.

 

وی به مشکلات بدحجابی و بی بندباری در سوحل اشاره و بیان کرد: جامعه دینی، انقلابی و متدین دریا را رها کردند و از فاصله گرفتن متدین از سواحلف میدان برای بی بندباری ها باز شده که باید تدابیری جهت حضور قشر متدین در دریا تدابیری اندیشیده شود.

 

حجت الاسلام قلی پور با بیان ایکه جامعه انقلابی و متدین باید در دریا حاضر شوند تا شرایط برای حضور اقشار مختلف جامعه در سواحل مهیا شود، اظهار کرد: شش سال از عمر حضور طلاب جهادی فرهنگی در سواحل می گذرد امسال برای ۷۰نفر از مبلغین طرح هجرت کلاس تئوری و عملی جهت اجرای فعالیت تبلیغی در سواحل برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه سواحل شرایط خاص خود را دارد و تبلیغ در این جایگاه روش و اسلوب خاص را می طلبد، افزود: ۲۰طلبه از بین ۷۰طلبه حاضر در طرح هجرت برای انجام فعالیت های فرهنگی در دریا برگزیده شدند.

 

حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه دریا متولی خاص ندارد و امید است با پای کار آمدند شهرداری ها سواحل ساماندهی شوند، گفت: مسئولین باید برای تامین معیشت و جوایز و ابزار کارفرهنگی در سواحل با طلاب جهادی همراهی کنند.

 

وی به اجرای دعای عرفه در سواحل بابلسر و اقبال گردشگران اشاره و اظهار کرد: به فرموده امام رضا(ع) اگر زیبایی های دین را برای مردم بیان کنیم قطعا ایمان خواهند آورد. این فرموده امام مهربانی ها مسیر را برای مبلغین تصویر کرده است باید مورد توجه باشد.

کد خبر 1195418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha