حجاب استقلال، عزت،  مدیریت وتوانمندی یک زن است

حجت الاسلام برقراری گفت: حجاب استقلال، عزت، مدیریت وتوانمندی یک زن است و یک زن با حجاب هرگز محبت دیگران را گدایی نمی‌کند بلکه از طریق حجاب ارزش و احترام خود را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری» در جشن بزرگ ریحانه ها  که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در بوستان سیفیه  شهر برگزار شد ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و هفته عفاف و حجاب  گفت: حجاب یک مسئله مهم و دینی است که در قرآن کریم نیز به آن ویژه سفارش شده است.

 امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه  امروز غرب و دشمنان اسلام و قرآن به دنبال این هستند که عزت و شرف ما که نمونه بارز آن حجاب و عفاف است را از ما بگیرند گفت: با وجود همه تلاشهای دشمن ملت بصیر و آگاه در قبال  دشمن ایستاده و از عزت و شرف خود دفاع می‌کنند که نمونه آن تقدیم هزاران شهید است.

وی حجاب را یادگار حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد:ما برای این عفت و پاکدامنی شهدای زیادی را تقدیم کردیم و ملتی که برای عزتش خون بدهد آن عزت و شرف جاودانه خواهد ماند.

 

امام جمعه ملایر با اشاره به 21 تیر ماه سالروز حمله رضا شاه به مسجد گوهر شاد و به خاک وخون کشیدن بیش از 5 هزار نفر گفت: مسئله حجاب امروز یک مسئله مهم  است و امروز  نیز دشمن از هر راهی  حجاب زن  جامعه اسلامی را نشانه گرفته است.

برقراری با بیان اینکه  حجاب  پوششی ایمانی نه  صرفا اسلامی است  که به ما انسانیت می‌ بخشد و انسان بدون پوشش از بین می‌رود و حیوانیت انسان بر ملا می‌شود گفت: پوشش یک مسئله وجدانی است و خداوند متعال آن را بر عهده زن قرار داده و مدیریت سخت افزاری خانواده بر عهده مرد و مدیریت نرم افزاری زندگی بر عهده زن است.

 

وی مردان متکبر و خود خود خواه را مخالفان حجاب زن  دانست و تصریح کرد: نمونه آن  رژیم پهلوی رضا شاه یک رژیم متکبر بود  که دستور کشف حجاب زنان را صادر کرده بود.

 وی با بیان اینکه  خداوند به زن مدیریت عفاف و حجاب را و پاکدامنی را  داده  چون مستقل و توانمند استاضافه کرد: در جامعه مردان هوس ران می‌خواهند  استقلال یک  زن را به هم ریخته  توانمندی یک زن  را  زیر سوال ببرند اما وقتی  زنی محجبه  در مقابل مردان قرار گیرد علاوه بر مدیریت خود و جامعه به خواسته‌ای نفسانی این مردان نیز پاسخی منفی می‌دهد.

امام جمعه ملایر افزود: زن نباید اجازه دهد بیمار دلان جامعه بیماریشان تشدید شود و با خود آرایی  زندگی خانواده‌های دیگر را مختل کند.

  وی با بیات اینکه حجاب علاوه بر مسئله دینی  یک مسئله اجتماعی نیز بوده و حقوق جامعه را در بر می‌گیرد تاکید کرد: حجاب استقلال، عزت،  مدیریت وتوانمندی یک زن است و یک زن با حجاب هرگز محبت دیگران را گدایی نمی‌کند بلکه با مدیریت نرم افزاری خود از طریق حجاب ارزش و احترام خود را بیشتر می‌کند.

در ادامه «فروزان کردیوند»  نیز گفت: کسی که حجاب را رعایت می‌کند در حال دو گروه  شفقت کرده که یک گروه زنان و گروه دوم مردان جامعه است و در واقع ما با شفقت خود باعث کمک به دیگران  شده و در جامعه امنیت و  آسایش را ایجاد کرده است

کارشناس  و  خانواده و مدرس دانشگاه علوم قرآنی ملایر خطاب به بانوان جوان گفت: در واقع وقتی خود آرایی و بزک کرده  بیرون می‌آییم باعث نابودی زندگی دیگران  می‌شویم.

کردیوند با اشاره به آیات قرآن در  خصوص حفظ و کنترل نگاه مردان گفت:قرآن به زن نیز سفازرش میکند خود را در معرض دید مردان قرار ندهد و خود را بپوشاند  که این پوشانندگی برایش ارزش آفرین است

 

وی با بیان اینکه در نگرش فرهنگ غربی زن یک کالا و ابزار است  گفت: در واقع آنها به دنبال این هستند تا از زن برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرند.

 

 حجاب تجلی و لطافت روح زن است

کردیوند با بیان اینکه حجاب مظهر اقتدار زن مسلمان است و مردانی که بی حجابی زن را می‌خواهند  زن را  ضعیف و غیر مقتدر می کنند گفت: حجاب تجلی روح لطافت یک زن است لطافت روح را از زن بگیری این زن دیگر چیزی نخواهد داشت.

وی دوری از تبرج را یک مسئله مهم برای زنان و  جوانان دانست و گفت: اسلام به زن ارزش داده که خود را دچار هوی و هوس مردان نکند و این برای زن کمال نیست و ما بانوان باید گوهر ایمان خود را با حجاب اسلامی و فاطمی پاس بداریم تا کرامت انسانی خود را از دست ندهیم.

 

در این مراسم که به همت ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان ملایر برگزار شده بود از دو تن از بانوان نمونه شهرستان ملایر که با همت و تلاش در عرصه فعالیتهای اجتماعی  در کنار داشتن  سه فرزند موفق بودند تجلیل شد

 

 همچنین فاطمه روستایی دختر 15 ساله ملایری شرکت کننده در کلاسهای طرح رفیقانه در این  مراسم ملبس به چادر شد.

همچنین از وجیهه ساریخانی همسر شهید احمد رضا بیات و  صغری روستایی همسر شهید اصغر عبدی به خاطر  تربیت فرزندان موفق و همچنین جانبازه شکوفه تورث و مه بانو زهره وند نیز در این مراسم از سوی بنیاد شهید تجلیل شد.

کد خبر 1195691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha