معرفی ۱۶ کارگاه متخلف خراسان شمالی به مراجع قضایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۱۶ کارگاه متخلف به مراجع قضایی معرفی شد که پرونده ها در دست بررسی است.

«مهدی اسلام خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: بهار امسال بیش از هزار و 700 مورد بازرسی از کارگاه های استان انجام شده که منجر به معرفی 16 کارگاه شد که 9 مورد مربوط به کارگاه های ساختمانی به دلیل عدم رعایت آیین نامه  های ایمنی در فعالیت های ساختمانی و عمرانی و هفت مورد مربوط به عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: این بازدیدها به منظور نظارت بر اجرای درست قوانین و جلوگیری از تضییع حق کارگران انجام شده تا محیط ایمن برای کار ایجاد شود.

 

اسلام‌خواه خاطرنشان کرد: کارگاه‌های ساختمانی یکی از پر مخاطره ترین کارگاه‌هاست و بیشترین و شدیدترین حوادث نیز در این کارگاه ها اتفاق می افتد از این رو بازرسی از این کارگاه ها اهمیت ویژه ای دارد.

 

وی افزود: کارفرمایانی که در اجرای مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و ایمنی کوتاهی داشته باشند، اخطار دریافت می کنند تا برای رفع نقص اقدام کنند اما برخی به علت بی‌توجهی به آن و پس از گذشت مدت مقرر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

اسلام‌خواه اظهارداشت: امسال سه هزار و 500 نفر ساعت، دوره آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان  و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها با همکاری انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدماتی، پیمانکاران عمرانی و مسئولان ایمنی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت‌کار برگزار شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: امسال 174 کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی در سطح کارگاه‌های استان تشکیل‌شده است.

 

 

کد خبر 1195704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha