تربیت کتابخوان مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم تربیت کتابخوان در کنار دعوت به کتابخوانی تاکید کرد و گفت: اگر جامعه ما خواهان توسعه و تعالی در تمامی زمینه‌ها است باید همه ما بیش از هرچیز به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۲۲تیر) در نشست با «مهدی رمضانی»دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: مسئله کتاب مثل ورزش امروز یکی از میدان هایی که برای جوانان باید تدارک دیده شود تا از آسیب ها درامان باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آشتی نسل جوان با کتاب موجب مصون ماندن آنها از آسیب های اجتماعی می شود، گفت: حضور در کتابخانه ها و دوستی با کتاب مهم و ارزشمند است.

 

وی برلزوم خوانش کتاب های گوناگون در کنار مطالعه دروس مدرسه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: علاوه بر دعوت به کتابخوانی باید تربیت کتابخوان داشتیه باشید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دسترسی به کتاب و کتابخانه باید سهل و آسان باشد، ادامه داد: باید برای خانواده ها اطمینان خاطر ایجاد شود که حضور فرزندانشان در کتابخانه ها مفید و اثربخش است.

 

وی با بیان اینکه باید در مناطق و محلاتی مختلف کتابخانه ایجاد شود تا فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه ترویج شود، گفت: مشوق هایی برای ترویج فرهنگی مطالعه بین کتابخوان ها در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره و بیان کرد: والدین کتابخوان در تربیت فرزندان کتابخوان موفق‌ترند.

 

وی برلزوم رعایت موازین ارزشی و مقررات کتابخانه و کتابداری تاکید کرد و گفت:  اگر جامعه ما خواهان توسعه و تعالی در تمامی زمینه‌ها است باید همه ما بیش از هرچیز به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی توجه داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1195875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha