افتتاح دفتر نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان یزد

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه این دفتر نهمین دفتری است که در استان‌ها آغاز بکار می‌کند افزود: حمایت از صنایع پیشرفته از اهداف راه اندازی این دفاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دفتر نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان یزد افتتاح شد.

 

نادری منش مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این مراسم گفت: صنایع پیشرفته مورد حمایت شامل فناوری‌های زیستی، برق، الکترونیک، لیزر و فوتونیک، فناوری نانو، تجهیزات پزشکی پیشرفته و انرژی‌های نو و تجدید پذیر است.

 

وی عنوان کرد: خدمات صندوق شامل حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی و حقوقی است.

 

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت نامه، سرمایه گذاری خطر پذیرغیر مستقیم و خدمات کارشناسی از جمله حمایت‌های صورت گرفته خواهد بود.

 

وی عنوان کرد:تسهیلات مالی ویژه شامل توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی، آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت داخلی و خارجی، اخذ تاییدیه‌های فنی و کیفی داخلی و بین المللی، تجهیز آزمایشگاه تخصصی و فعالیت‌های تحقیق و توسعه است.

 

مدیر عامل صندوق گفت: نرخ تسهیلات صندوق بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت در حال حاضر ۵ تا ۱۵ درصد است که به صورت قابل توجهی کمتر از نرخ تسهیلات شبکه بانکی کشور است.

 

همچنین در حاشیه افتتاح این دفتر نمایندگی تفاهم نامه مشترکی بین صندوق، استانداری یزد و سازمان صمت با موضوع همکاری فیمابین در زمینه مشارکت در اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی منعقد شد.

 

کد خبر 1195940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha