زمینه دانش بنیان کردن بخش کشاورزی خراسان جنوبی فراهم شود

قناعت با اشاره به اینکه کشاورزی پایه و زیربنای هر کشوری است که توجه به آن ما را به خودکفایی می رساند، گفت: باید مسئولان تمام زمینه ها را برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی استان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۲۳ تیر) با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: امروز بحث اصلی دنیا از حوزه سخت افزاری خارج و وارد حوزه نرم افزاری شده است و دیگر تجهیزات نظامی تعیین کننده قدرت کشورها نیست بلکه قدرت بر اساس پشتیبانی مردمی و امنیت اقتصادی و غذایی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهمترین محورهای توسعه هر کشوری است، افزود: امنیت غذایی برای ایران اسلامی به جهت تحریم های ناجوانمردانه ای که نظام سلطه تحمیل کرده دارای اهمیت مضاعفی است.

 

وی با اشاره به اینکه کشاورزی پایه و زیربنای هر کشوری است که توجه به این بخش مهم اساسی ما را به خودکفایی می رساند، تصریح کرد: اکنون در داخل کشور مشکلاتی در حوزه منابع آبی و کاهش بارندگی داریم که باید مسئولان بخش کشاورزی تمام زمینه ها را برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی فراهم کنند.

 

قناعت با اشاره به اینکه مرحله گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی با کشاورزی دانش بنیان محقق خواهد شد، گفت:  در الگوی کشت باید آمایش سرزمینی و‌ مطالعات استفاده شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز اراضی کشاورزی به مکانی برای ساخت و ساز تبدیل می شود که همه باید مراقبت کنیم و‌ اجازه این ساخت و سازهای غیرمجاز را بدهیم چون پیامدهای بسیار سویی به دنبال خواهد داشت.

 

وی با اشاره به معضل دلالان در بخش کشاورزان، افزود: برنامه دولت در ساماندهی و توزیع هوشمندانه کالاهای اساسی دست دلالان را کوتاه می کند.

 

قناعت به اهمیت جراحی اقتصادی دولت سیزدهم برای جلوگیری از قاچاق کالا اشاره و تصریح کرد: هنوز در ابتدای کار هستیم و باید با همراهی هم مشکلات در این مسیر اجرا این طرح و سامانه هوشمند توزیع کالای اساسی را حل کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی به رتبه های کشوری این استان در بخش کشاورزی، ادامه داد: اما این به تنهایی کفایت نمی کند و باید به سمت سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره تولید، صنایع تبدیلی و صادرات محصولات خراسان جنوبی حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۶۰ میلیارد تومان برای احیا و مرمت قنوات اختصاص یافت، گفت: در مرحله اول ۴۰ میلیارد تومان برای احیای ۱۵۱ رشته قنات به طول ۴۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ تا ۸۰ درصد در دست اجرا است.

 


 

کد خبر 1195946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha