بزرگ‌ترین معروف در جامعه اجرای عدالت و قانون است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: بزرگ‌ترین معروف در جامعه اجرای عدالت و قانون است اگر عدالت اجرا شود مردم نیز احساس مسئولیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۳تیر) در همایش امربه معروف و نهی از منکر«حکمرانی عادلانه، زیست عفیفانه، جهاد تبیین» که در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزار شد،‌ ضمن گرامیداشت عید غدیر و ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: پیاده شدن معروف ها و زدوده شدن منکرات مهم و ضروری است و باید مورد توجه همگان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این بوده که صدای امربه معروف و نهی از منکر در ادارات شنیده نمی شد،‌افزود: چنانچه صدای بعضی از مسائل پژوهشی در حوزه دانشگاه ها انجام می شود در دستگاه های اجرایی شنیده نمی شود یعنی بازخورد پژوهش ها در دستگاه های اجرایی دیده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه پژوهش نخبگان معیار دستگاه های اجرایی قرار نمی گیرد و جای بسی تاسف دارد، ادامه داد: امربه معروف هم هرچه تلاش می کند صدای این ستاد به دستگاه های اجرایی نمی رسد.باید در ادارات کارایی و میدان عمل به این ستاد داده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر منکر در دستگاهی اتفاق بیفتد زبنده نیست چرا که کارکنان از بیت المال حقوق می گیرند وباید ضوابط و شئونات اسلامی را رعایت کنند، گفت: همچنین فسادهایی ریشه در دستگاه ها دارد که زمینه بدبینی ملت به نظام و اصل نظام به نام اسلام ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه پاکسازی دستگاه ها از همه نوع منکر وظیفه امربه معروف و نهی ازمنکر است، افزود: نهادهایی که متولی صلاح، درستی، راستی، معروف و پاکی در دستگاه ها هستند باید با هم تلفیق و ترکیب شوند. یعنی مسئول بسیج، عقیدتی، حراست و مدیر ارشد دستگاه هم عضو شورای امربه معروف و نهی از منکر اداره باشند تا شاهد ریشه کن شدن منکرات باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه این شورا ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند تا دستگاه تابعه اصلاح شود، گفت:بدحجاب هایی که در جامعه دیده می شوند از اقشار مختلف هستند اگر ادارات اصلاح شوند اوضاع حجاب و عفاف بهتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین معروف اجرای عدالت است، افزود: کم کاری ها در ادارات یکی از منکرات است.

 

امام جمعه ساری خاطرنشان شد: بحث تربیت مهم است و اگر معلمی مقید به رعایت شئونات اسلامی نباشد نمی تواند دانش آموزانی ملتزم به آموزه های اسلامی تربیت کند.

 

وی از ماده ۱۰۰به عنوان منکر یاد کرد و گفت: خروجی این ماده متروپل هایی است که با جان مردم بازی می کند.

 

 

کد خبر 1196101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha