برپایی موکب «هنر غدیر» توسط دانشگاه «هنر» شیراز

خالدیان گفت: دانشگاه «هنر» شیراز به مناسبت دهه مبارک امامت و ولایت میزبان موکب «هنر غدیر» می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ستار خالدیان»، امروز (پنج شنبه 23 تیر) با تبریک دهه «ولایت» در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه «هنر» شیراز به مناسبت دهه مبارک امامت و ولایت میزبان موکب «هنر غدیر» می شود.

رئیس دانشگاه «هنر» شیراز افزود: عید سعید غدیر، فرصتی برای ترویج اسلام ناب و اشاعه‌ فرهنگ علوی است و غدیر در تکمیل دین اسلام و به ‌عنوان یک واقعه‌ جاری در کل تاریخ دارای جایگاه راهبردی است.

وی اضافه کرد: برای دور کردن غبار مظلومیت از چهره‌ غدیر باید به نهادینه کردن تفکر علوی و سبک زندگی حضرت علی (ع) در جامعه به ‌ویژه در میان نسل جوان بپردازیم.

خالدیان تاکید کرد: استفاده از زبان هنر به عنوان ابزاری اثرگذار و کارساز مورد توجه دانشگاه «هنر» شیراز است تا به عنوان ابزاری برای تبیین و نهادینه‌ کردن فرهنگ غدیر و تفکر علوی مورد استفاده قرار بگیرد و برای تحقق امر به برپایی موکب «هنر غدیر» می پردازیم.

وی ادامه داد: موکب «هنر غدیر» به ‌مدت سه روز و با ویژه ‌برنامه‌ های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی در شیراز برپا می شود و با هدف معرفی و عمق ‌بخشی به غدیر، امامت، ولایت و تفکر علوی برگزار می ‌شود.

خالدیان اعلام کرد: این موکب از یکشنبه ۲۶ تیر تا سه ‌شنبه ۲۸ به‌ مدت سه روز در باغ «جهان‌ نمای» شیراز و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شیراز برای عموم علاقمندان برپا خواهد بود.

وی افزود: تولید آثار هنری توسط هنرمندان شیراز در قالب نقاشی، نقاشی ‌خط، خوشنویسی و تذهیب و  تعزیه‌ خوانی، نمایشگاه پوستر و تایپوگرافی، شب‌ شعر غدیر، اجرای موسیقی و سرود و ... هر‌شب از ساعت ۱۹ تا ۲۴ از برنامه های موکب «هنر غدیر» است.

خالدیان گفت: برگزاری کارگاه‌ ها و ورکشاپ‌ های تخصصی و  نشست تخصصی ویژه‌ هنرمندان و اهالی هنر با حضور استادان برجسته و هنرمندان صاحب ‌نام، ورکشاپ طراحی پوستر با محوریت «غدیر خم و ولایت امیرالمومنین (ع)»، ویژه اساتید گرافیک، ورکشاپ خوشنویسی با موضوع «کتابت در خوشنویسی» با حضور استادان «احمد فلسفی» و «امیر عبدالحسینی»، ورکشاپ طراحی پوستر ویژه دانشجویان رشته‌ گرافیک با حضور استادان «امین ‌الهی» و «پارسانژاد»، نشست علمی هنری «موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع)» با سخنرانی استاد «عبدالحسینی» و نشست تخصصی «اقتصاد هنر و قیمت‌گذاری تولیدات گرافیک» با سخنرانی استادان «اونیش امین ‌الهی» و «کوروش پارسانژاد»، ویژه اساتید گرافیک و هنرمندان گرافیست شیراز از برنامه های این موکب خواهد بود.

کد خبر 1196104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha