تبيين وظايف شرعي زائران و بيان احكام و مناسك از جمله وظايف بعثه است

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت وظيفه خادمان و كارگزاران فرهنگي را تبيين وظايف شرعي زائران وبيان احكام و مناسك دانست

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالفتاح نواب امروز درنشست با معاون و كارگزاران فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به سيري كه بعثه طي كرده تا به شرايط امروز رسيده است، اظهار داشت: مسير طولاني اي طي شده و راه زيادي هم باقي مانده است و همه بايد تلاش كنيم تا  شرايط خيلي بهتر شود.
وي ازكارگزاران فرهنگي خواست كه در راستاي اهداف نظام و انقلاب اسلامي و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي به نحوي به جلو گام بردارند كه نقش آفرين باشند.
نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت بر لزوم استفاده از نيروهاي چند پيشه با هدف        صرفه جويي دراعزام نيروها تاكيد كرد و گفت: مسئولان حوزه هاي مختلف بايد اين مهم را مدنظر قرار داده و توجه داشته باشند كه حقوق زائران و بيت المال رعايت و حفظ شود.
وي با بيان اينكه وظيفه كارگزاران فرهنگي بيان احكام و مناسك است، افزود: نقش ما و شما رساندن مطالب به زائران است و تصميم گيري درمورد موضوعات بعهده ما نيست.
حجت الاسلام والمسلمين نواب به برخي اشكالات و همچنين نكات مثبت درحج امسال اشاره كرد و گفت: عوامل فرهنگي كه در حج 1401 تلاش كرده و خوش درخشيدند به نوعي تشويق شوند و افرادي هم كه در حد انتظار نبودند از گردونه اعزام كنار بروند.
وي تاكيد كرد كه بعثه در انجام وظايف خود در حوزه فرهنگي جدي است و با وجود امكانات محدود تلاش دارد كه برنامه هاي مختلف پيش بيني شده را به نحو مطلوب اجرا كند.
سرپرست حجاج ايراني درادامه اهميت محور بودن قرآن كريم و مفاهيم قرآني را يادآور شد و با اشاره به فعاليت هاي كاروان قرآني نور در حج امسال، تصريح كرد: اينگونه سفرهاي معنوي فرصت مناسبي است كه ذهن زائران هرچه بيشتر با قرآن و مفاهيم آيات اين كتاب الهي و آسماني مانوس شود.
وي  نوآوري درنحوه معرفي اماكن مذهبي و تاريخي صدر اسلام در مكه و مدينه را در جذب زائر براي تحقيق و مطالعه بيشتر درباره اين اماكن موثر دانست و بعنوان نمونه به بيان آيات قرآن كه به جنگ احد و تغيير قبله مي پردازد، اشاره كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در بخشي از اين ديدار به تعدادي از سوالات و پيشنهادات مطرح شده توسط حاضران اشاره و بارديگر تاكيد كرد: درهرپست و جايگاهي تعداد نيروهايي كه ضرورت دارد بايد به حج اعزام شوند چرا كه با افزايش يك نفر به نيروهاي اعزامي در واقع يك زائر از سفر حج در آن سال باز مي ماند. 
وي تصريح كرد: ما خود را دركنار زائر مي دانيم ، آنها به نظام اعتماد و ثبت نام كرده اند و انتظار دارند پس از بيش از يك دهه انتظار به سرزمين وحي مشرف شوند .
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در پايان سخنان خود ياد بيش از250 نفر از خادمان و كارگزاران ضيوف الرحمان را كه در مدت دو سال تعطيلي حج بدليل شيوع كرونا به ديار باقي شتافتند، گراميداشت و از همگان خواست كه با كارهاي نو، موثر و مفيد به معاونت فرهنگي بعثه كمك كنند تا بارسنگيني را كه بعهده دارد به مقصد برساند.
پيش ازسخنان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين ركن الديني معاون فرهنگي بعثه و شماري از حاضران در جلسه به بيان ديدگاه خود درباره نقش و وظايفي كه بعهده دارند و درخواست هاي زائران و مشكلات پيش روپرداختند.

 

کد خبر 1196188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha