سفر حج توفيق ويژه خداوندي است

حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر حکیم رئيس بعثه شهید محراب با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دراین دیدار كه در بعثه مقام معظم رهبري انجام شد حجت الاسلام والمسلمین سيد عبدالفتاح نواب سفر حج را توفيق ويژه از سوي خداوند دانست و گفت: اين سفر علاوه بر اعمال و مناسك، صفا، معنويت و ويژگي هاي ديگري هم دارد كه آنها نيزعنايات ويژه الهي است.  
وي با اشاره به اينكه مسلماناني كه به حضرات معصومين (عليهم السلام) دسترسي نداشتند به مكه مشرف مي شدند تا با معصوم و اصحاب معصومين ديدار كنند، گفت: متاسفانه امسال بدليل افزايش هزينه ها از سوي عربستان هزاران نفر از مسلمانان كشورهاي مختلف از سفرحج محروم شدند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زيارت افزايش برخي از هزينه ها از جمله قراردادن مترجم درهتل ها و مرشد براي كاروان ها در ايام تشريق را بي مورد دانست و گفت: برنامه هاي اجباري از بين خواهد رفت و نتيجه اي نخواهد داشت.
وي در ادامه به اعزام زائران مدينه بعد از روز چهارشنبه (امروز) به مدينه النبي اشاره كرد و افزود: بازگشت زائران به ايران نيز از روز پنج شنبه (24 تير ماه) از طريق فرودگاه جده آغاز مي شود.
در ادامه اين ديدار آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري به مبارزات و فداكاري هاي خاندان حكيم و تقديم دهها شهيد در راه اسلام و قرآن اشاره كرد و ياد شهید محراب آیت‌الله سید محمد باقر حکیم را گراميداشت. 
رئيس شوراي عالي حوزه هاي علميه تاكيد كرد: بين دو ملت ايران و عراق بدليل وجود عتبات عاليات و ائمه طاهرين در دو كشوركه دلها را به هم نزديك كرده است پيوند ناگستني وجود دارد.
وي افزود: ما بايد تلاش كنيم پيوند هاي مذهبي، معنوي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي بين دو كشورهرچه بيشتر تقويت شود و با هم افزايي با ساير كشورهاي اسلامي در دنياي پرغوغاي سياست زدگي امروز، اهداف و آرمانهاي امت اسلامي را محقق سازيم. 
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر حکیم نیز با ابراز خرسندی از حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در كنگره حج و در كنار زائران كشورمان، حج را فرصت ارزنده اي براي تجديد ديدار و مشورت مسلمانان با يكديگر دانست. 
وي افزود: عظمت و عزت امروز دو ملت ايران و عراق مديون خون شهدايي بزرگوار جبهه مقاومت، حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس است كه در راه دفاع از اسلام جهاد كردند و ما وظيفه داريم كه امروز نائب الزياره آنها دراين سرزمين باشيم.
در پايان اين ديدار دو طرف درباره مراسم اربعين پيش رو و نحوه اعزام زائران ايراني و همراهي مردم عراق دراستقبال از زائران گفتگو و تاكيد كردند كه اربعين بهترين پل ارتباطي بين مردم دو كشور است و بايد طرفين تلاش كنند كه اين پل تقويت و زائران از سفر معنوي اربعين امسال بسيار گسترده تر از سال قبل بهره مند شوند.

کد خبر 1196192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha