توجه شهرداری شیراز به لایروبی سالانه و بهسازی قنوات

غلامی گفت: بیش از ۱۰ رشته قنات فعال در سطح شیراز وجود دارد که برای آبیاری باغ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند و لایروبی سالانه و بهسازی قنوات مورد سازمان محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا غلامی»، امروز (جمعه 24 تیر) در بازدید میدانی از قنات غرب شیراز گفت: آب در پیدایش تمدن‌ های بشری و ساخت شهرها در ایران نقشی اساسی داشته و حیات اجتماعی و بقا و رونق شهرها به وجود آب بستگی دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: بیش از ۱۰ رشته قنات فعال در سطح شیراز وجود دارد که برای آبیاری باغ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند و برای افزایش دبی، لایروبی سالانه و بهسازی قنوات در برنامه های سازمان محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد مشکلات متعدد برای قنوات در اثر بروز خشکسالی‌ ها بیان کرد: این موضوع باعث کاهش حجم سفره‌ های آب زیرزمینی شده است و لازم است در کنار توسعه فضای سبز، تامین زیرساخت‌ های آبیاری و آبرسانی باید در اولویت قرار بگیرد که لایروبی و بهسازی قنوات دارای اهمیت فراوانی در این زمینه است.

غلامی ادامه داد: برای مقابله با خشکسالی و کم‌ آبی، نگهداری و مرمت قنوات شهر از اهمیت بالایی برخوردار است که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به طور مستمر در حال پیگیری و انجام است.

وی تاکید کرد: به دلیل بحران کم آبی ناشی از خشکسالی با همکاری شهرداری منطقه 10 برای جلوگیری از برداشت بی ‌رویه و غیرمجاز آب از قنوات تاکید داریم.

خاطر نشان می شود، «روح الله مظفری»، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز در این بازدید حضور داشت و از عملیات لایروبی و بهسازی قنات شمال غرب شیراز بازدید کرد.

 

کد خبر 1196275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha