متوسط بارش در سال زراعی آبی گلستان ۱۸ درصد کاهش یافت

داداشی با اشاره به ثبت ۳۳۴ میلیمتر بارش در سال آبی زراعی در گلستان، اظهار داشت: این رقم نسبت به متوسط بلند مدت۱۸ درصد کاهش یافت.

«نوربخش داداشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: بر اساس آمارها میزان بارش باران از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا کنون۳۳۴/۵ میلیمتر است که ۷۴ میلیمتر کمتر از متوسط بلند مدت در استان گلستان است.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی تا ۱۵ مرداد باران محسوسی در گلستان نخواهیم داشت اما از نیمه مرداد تا نیمه شهریور با فعالیت ۲ سامانه بارشی بارندگی های رگباری قابل قبولی در گلستان اتفاق خواهد افتاد.

 

وی در خصوص وضعیت جوی گلستان در هفته پیش رو افزود: با نفوذ جریانات جنوبی به گلستان دمای هوا در بخش های شرقی و شمالی گلستان از مرز ۴۵ درجه عبور خواهد کرد.

 

داداشی اظهارداشت روز یکشنبه دمای هوا در بخشی از مناطق شرقی گلستان به ۴۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید و مصرف حامل‌های انرژی و آب از متوسط سرانه استان عبور خواهد کرد.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به افزایش دما و کاهش رطوبت اظهار داشت: ضرورت دارد دستگاه‌های متولی برای بروز هرگونه حریق در جنگل ها و منابع طبیعی در آمادگی کامل باشند.

 

اداره کل هوا شناسی استان دارای۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف از جمله  «سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار» می باشد که در سطح است به صورت مداوم فعال می باشد.

 

گلستان با گستره با ۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای هفت اقیلم آب و هوایی متفاوت است .استان گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و  از شمال با ترکمنستان هم مرز  است.

 

کد خبر 1196415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha