دیدار سرپرست هیئت کنسولی وزارت امور خارجه با نماینده ولی فقیه در امور حج و زيارت

سرپرست هیئت کنسولی وزارت امورخارجه با حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ايراني در مکه مکرمه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرپرست هیئت کنسولی وزارت امورخارجه با حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ايراني در مکه مکرمه دیدار کرد.  در این دیدار «عبدالمجید کامجو» سرپرست هیئت کنسولی حج تمتع ۱۴۰۱؛ گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این هیئت را به اطلاع نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رساند.


وی صدور برگه عبور و تائید اسناد شامل انواع گواهینامه ، وکالت‌نامه و گواهی اقرارنامه را از جمله خدماتی عنوان كرد که توسط اعضای هیئت کنسولی به زائران کشورمان ارایه مي شود.


كامجو يكي  دیگر از فعالیت های اين هيئت را پیگیری امور بازدداشتی‌ها  عنوان كرد و گفت:  4 نفر بدليل عدم اطلاع و رعايت دستورالعمل ها در حين طواف بازداشت شده بودند كه با پيگيري هاي انجام شده آزاد و به كاروان خود بازگشتند.


به گفته وی؛ هیئت شش نفره کنسولی وزارت امور خارجه در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره از دهه سوم خرداد ماه همزمان با ورود زائران به سرزمين وحي  مستقر شده و تا بازگشت آخرین کاروان از زائران کشورمان نيز آماده ارائه خدمات کنسولی است.


حجت الاسلام والمسلمين نواب نیز در این دیدار از تلاش هاي صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه و شخص آقاي اميرعبداللهيان براي حضور هيئت كنسولي در سرزمين وحي و همراهي زائران ايراني تقدير و ابراز اميدواري كرد كه روابط ايران و عربستان به سمتي پيش برود كه نمايندگي هاي سياسي دو كشورمجددا فعال گردد.


وي گفت: اين اقدام گام مثبتي در مسير سفر زائراني است كه سال هاست در نوبت تشرف عمره قرار دارند. 


سرپرست حجاج ايراني افزود: ديپلماسي حج در كنار ديپلماسي و روابط سياسي مي تواند به فعال شدن مناسبات دو كشور كه به نظر مي رسد هر دو كشور خواهان آن هستند، كمك كند.

کد خبر 1196500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha