پویش «رزق علوی» در دارالولایه سیستان و منطقه بشاگرد اجرا می‌شود

متشرعی از اجرای پویش «رزق علوی» خبر داد و گفت: این پویش با محوریت اطعام در دارالولایه سیستان و بلوچستان و شهرستان بشاگرد و با همکاری خیریه ام المومنین، حضرت خدیجه کبری(س)، اجرا می‌شود.

«مرتضی متشرعی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان از اجرای پویش مردمی «رزق علوی» به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد و اظهار کرد: محوریت این پویش بر اطعام غدیر است که از کلام امام صادق(ع) الهام می گیرد؛ حضرت(ع) در حدیثی شریف فرمودند: هر کس یک نفر را در عید غدیر اطعام کند گویی همه انبیاء و صدیقین را اطعام کرده است.

 

دبیر پویش مردمی «رزق علوی» ادامه داد: در پی همکاری پویش با خیریه ام المومنین، حضرت خدیجه کبری(س)، از دو سال گذشته و پس از شیوع کرونا و نیز با بازدیدهای میدانی انجام شده، مقرر شد در مسئله اطعام و خدمت ها، به کسانی بپردازیم که به معنای واقعی محروم بودند. لذا مقرر شد رزق علوی به سفره هایی در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان اختصاص بیابد.

 

 

 

 

متشرعی تصریح کرد: از این رو، رزق علوی سر سفره کسانی می رود که بیشتر هم از اهل سنت هستند و خوشبختانه آثار و برکات بسیار هم داشته است.

 

وی درباره تعداد اطعام های این پویش، بیان کرد: از سال 95 تا سال 99 تعداد اطعام ها به 101 هزار پرس رسید. امسال هم کمک های خیرانه برای نذر غدیر از طریق گروه جهادی مکتب سلیمانی جمع آوری شده و برای اجرای طرح اختصاص یافته است.

 

 

 

 

متشرعی اضافه کرد: علاوه بر مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، شهرستان بشاگرد از توابع استان هرمزگان نیز از مقصدهای ما در اجرای پویش است. که در کنار اطعام به جشن و فعالیت های تبیینی نیز می پردازیم.

 

 

 

 

کد خبر 1196543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha