زوجین قبل از اقدام برای طلاق به سامانه «تصمیم» مراجعه کنند

رحیمی گفت: سامانه «تصمیم» برای افرادی که درخواست طلاق دارند راه اندازی شده است و در خراسان جنوبی آمار سازش یافته از میانگین کشوری بالاتر است و هدف ما گرفتن تصمیم درست توسط زوجین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رحیمی» امروز (۲۵ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: درخصوص بحث اعتیاد پیشگیری مقدم بر درمان است و ۰۹۶۲۷ خط ملی اعتیاد و ۱۴۸۰ خط مشاوره ای در این زمینه راه اندازی شده است.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۱۸۳ محیط در قالب دوره های مختلف از مباحث پیشگیری استفاده کردند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «کیان» در خراسان جنوبی گفت: این طرح در محیط اداری برای 165 هزار و 500 نفر در استان خراسان جنوبی جهت ارائه برنامه های پیشگیری اجرایی شد.

 

رحیمی با اشاره به اینکه اعتبار درمان و اعتیاد در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال بوده است، عنوان کرد: طی سال گذشته با خط ۱۴۸۰ حدود ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر جهت دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و درمان تماس داشته اند.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی به سامانه «تصمیم» اشاره کرد و افزود: این سامانه برای افرادی که درخواست طلاق دارند راه اندازی شده و آمار سازش یافته از میانگین کشوری بالاتر است و هدف ما گرفتن تصمیم درست توسط زوجین است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 650 نفر از آموزش های پیش از ازدواج در استان بهره بردند، گفت: در خصوص بحث خانواده ۲ هزار و ۹۰۰ نفر سال گذشته از خدمات استفاده کردند.

 

رحیمی در خصوص مراکز معتادین متجاهر عنوان کرد: طبق ماده 16 معتادین متجاهر باید شرایط خاصی داشته باشند و این افراد را تحت عنوان تبصره 2 ماده 15 محل اعتبارات بهزیستی پوشش می دهیم و در خراسان جنوبی معتاد متجاهر به ندرت داریم و آماده تجهیز و راه اندازی این مرکز در بیرجند هستیم.

 

 

کد خبر 1196565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha