بورسیه شغلی ۳۵۰ نفر از جوانان استان در شرکت های بزرگ استان

شاه حسینی با اشاره به اجرای طرح « بورسیه شغلی » گفت: ۳۵۰ نفر از جوانان استان در شرکت های بزرگ استان بورسیه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: اولین و تخصصی ترین وظیفه این معاونت،  آماده سازی زیرساخت ها برای ارائه خدمات سایر معاونت ها و استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی است در این راستای ادارات کلی تعریف شده است و وظایف خود را دنبال می کنند.
 
وی افزود: موضوع بسیار مهمی که توسط مقام معظم رهبری در شعار سال به آن پرداخته شد در حوزه دانش بنیان بوده است که مشخصا در این معاونت آن را به طور ویژه دنبال می کنیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ادامه داد: کلید واژه و شعار مهم دولت بحث تحول است که در این راستا در استان یزد تهیه سند تحولی استان با عنوان یزد نوین در دستور کار قرار گرفت.
 
شاه حسینی بیان کرد: در این سند کارگروه تحول سرمایه استان تشکیل شد که با استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در این مسیر گام برداشته ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: مهمترین مطالبه جوانان استان مبنی بر اشتغال مورد نظر در رشته های تحصیلی بر اساس نتایج 27 ساله استان مبنی بر برتری در کنکور سراسری بوده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: طرح بورسیه شغلی و اعلام نیاز صنایع برای رشته های دانشگاهی از ابتدا به عنوان گام اصلی در این زمینه بوده است که 350 نفر برای امسال در 30 حضور در شرکت ها بورسیه می شوند و از طریق کنکور در صنایع مورد اشتغال قرار می گیرند و از ابتدای حضور در دانشگاه با صنایع در ارتباط خواهند بود.
 
وی افزود: اقدام دیگر در زمینه طرح سلامت و نشاط کارکنان دولت بود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز شد و در بازه زمانی کوتاه، میان مدت و بلند مدت اجرا می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ادامه داد: با توجه به گلایه مردم از برخی دستگاه های دولتی بود که در این راستا پیگیری های لازم را داشتیم و برای آن طرح های را دنبال کردیم.
 
شاه حسینی بیان کرد: در هفته به صورت میانگین 400 نفر به صورت مستقیم با استاندار ارتباط می گیرند و در تلاش هستیم در آخر امسال در خصوص تحقق شعار سال در حوزه بهترین ها قرار بگیریم.
 
حاجی حسینی، مشاور جوان استاندار یزد و مسئول اجرای طرح بورسیه شغلی استان یزد گفت: مدرسه حکمرانی رویش با این ایده شکل گرفت که خیلی از افرادی داریم که در دستگاه های اجرایی مشغول به فعالیت هستند ولی توانمندی های ویژه ای دارند که از آنها استفاده می شود و در کنار آن نیز فارغ التحصیلان مختلفی داریم که دارای ایده های مختلف هستند.
 
وی گفت: اجرای دوره های مدیریتی به صورت آموزشی و کارگاه های انتقال تجربیات، اجرای پروژه های مشخص پیرامون آن، بازدیدها و ناخت فرصت ها و چالش های استان از جمله برنامه های این طرح بود.
 
حاجی حسینی ادامه داد: با اعلام فراخوان 450 نفر از جوانان استان در این طرح ثبت نام کردند و پس از آن وارد دوره می شوند که سه دوره آن برنامه ریزی شده و نظام نامه آن نیز تدوین شده است.
کد خبر 1196577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha