۱۰۰عنوان برنامه در هفته بهزیستی برگزار می شود

منطقی از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه بمناسبت هفته بهزیستی دراستان سمنان خبردادوگفت: «شروعی دوباره برای بهتر زیستن »شعار هفته بهزیستی امسال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« محمود منطقی» در نشست با خبرنگاران بمناسبت هفته بهزیستی گفت: در هفته بهزیستی ۱۰۰ عنوان برنامه اجرا خواهد شد که اهم آن ارتباط با شرکای بهزیستی، ارتباط گیری با جامعه هدف است.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از افتتاحیه پنج پروژه استانی ویک مسکن مددجویی درهفته بهزیستی خبردادوافزود: یک هزار و ۵۰۰ مددجو در طرح ملی مسکن ثبت نام کردندکه از این تعداد ۶۵۰ نفر به تایید نهایی رسیده اند.

 

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر در استان تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، اضافه کرد: در مجموع ۱۶ هزار و ۵۱۱ پرونده در بهزیستی این استان خدمات دریافت می‌کنند.

 

منطقی افزود: ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر افراد دارای معلولیت از خدمات متنوع این سازمان بهره مند می‌شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر اینکه سه هزار و ۳۰۶ نفر در حوزه اجتماعی بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد:حوزه توانبخشی استان سمنان دارای ۳۸ مرکز برای ارائه خدمات به صورت روزانه، پاره وقت و شبانه روزی است وبیش از یکهزار و ۵۲۰ معلول از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان از خدمات اشتغال بهره مند شده اند، گفت: در سه ماهه سالجاری ۲۹ نفر برایشان شغل در نظر گرفته شده و در دفاتر اشتغال به ثبت رسیده است.

 

وی از فعالیت ۱۰ مرکز شبانه روزی کودکان بدسرپرست در سطح استان سمنان خبردادوافزود: بیش از ۱۵۰ فرزند ۰ تا ۱۸ سال در خانه های نگهداری کودکان و نوجوان در حمایت بهزیستی این استان هستند.

 

منطقی همچنین به طرح غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان سمنان اشاره داشت و گفت: در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال بهزیستی استان سمنان بیش از ۲۰ هزار و ۷۵۰ کودک در سال گذشته مورد غربالگری قرار گرفتند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه افزود: از این تعداد ۹۸۸ کودک مشکوک در طرح غربالگری بینایی شناسایی و از معلولیت آنها پیشگیری شد.

 

وی با اشاره به غربالگری یک هزار و ۱۵۰ کودک در ۳ ماهه سالجاری بیان کرد: ۸۹ کودک مشکوک بودند که مورد شناسایی و در مان قرار رفتند.

 

منطقی تصریح کرد: طی سال گذشته غربالگری شنوایی ۹۴ درصد از کودکان استان سمنان نیز در مراکز انجام شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ارائه مشاوره در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرزند پروری را از دیگر خدمات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تا کنون بیش از چهار هزار نفر در مراکز مشاوره غیر دولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی این سازمان از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شدند.

 

 وی با بیان اینکه بهزیستی استان جزو استان های موفق در پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی در کشور بوده است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی بهزیستی استان میزان موارد فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در ایام کرونا کمتر از سال های قبل از این بیماری بوده است.

 

منطقی با اشاره به رویکردهای تخصصی اورژانس اجتماعی استان سمنان، تاکید کرد: گروه‌های هدف تحت حمایت در خط ۱۲۳ شامل زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابانی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه همسران و کودکان آزار دیده نیز در دایره هدف مخاطبان اورژانس اجتماعی استان سمنان قرار دارند، تاکید کرد: سامانه ۱۲۳ همچنین به دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که به هر دلیل در شرایط بحرانی، دچار مشکل شدند، خدمات تخصصی می‌دهد.

 

وی با اشاره به نگاه ویژه به زنان، تاکید کرد: حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد لیکن خدمات تخصصی در سایه مددکاری، روانشناسی تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی را از اصول اورژانس اجتماعی استان است.

 

منطقی ادامه داد: شرایط تحقق اهداف در اورژانس اجتماعی اطلاع رسانی و آگاه‌سازی به آحاد جامعه، ایجاد هماهنگی با سازمان‌های مرتبط، نظارت مستمر، آسیب‌شناسی، تهیه بانک اطلاعاتی است.

 

منطقی در تشریح پویش عید قربان تا غدیر گفت: این پویش به مناسبت ایام دهه ولایت همزمان با ادارات کل بهزیستی سایر استانها در استان سمنان با هدف جذب مشارکت های مردمی در راستای بهبود و ارتقاء سطح زندگی مددجویان تحت حمایت در این ایام اجرا می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه محورهای اجرای پویش را تهیه و توزیع گوشت قربانی، پرداخت کمک هزینه، تهیه اقلام و بسته های معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی بیان کرد.

 

کد خبر 1196589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha