اولین یادواره شهدای سادات ورامین برگزار شد

اولین یادواره شهدای سادات شهرستان ورامین برگزار شد و از خانوادهای معظم شهدای سادات تجلیل به عمل ‌آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیر خم اولین یادواره شهدای سادات شهرستان ورامین پیش از ظهر امروز در محل سالن شهرداری ورامین با حضور خانواده های معظم شهدا و جانبازان و جمعی از مسئولین و مردم برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در مراسم یادواره شهدای سادات ورامین گفت: وقتی دقت می‌کنیم میبینیم نحوه شهادت شهدای سادات نیز خاص و شبیه ترین به اهل بیت (ع) است.


وی افزود: خانواده شهدا باید همیشه با افتخار از شهید خود یاد کنند و بدانید خون های فرزندان شما بود که نگذاشت پرچم مقدس ایران اسلامی بر زمین بیافتد.


حجت الاسلام در خصوص گرامی داشت عید ولایت و امامت بیان داشت : همه مومنین باید سهمی در غدیر داشته باشند و هیچکس نباید خود را جدا از این عید بزرگ الهی بداند.


امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: منزلت علی علیه السلام و امامت آنحضرت به قدری در نزد انبیا الهی والا و دارای اهمیت است که پیامبر اکرم ص نیز در دعای خودشان، خدای متعال را به علی ع قسم می دهند.

 

وی با انتقاد از ضعف در تبلیغات محیطی در خصوص بزرگداشت غدیر خم اظهار داشت: همه باید طوری عمل کنند که طعم ولایت و غدیر را به همه از جمله فرزندان خودمان بچشانیم و اگر می خواهیم برای غدیر قدمی کوچک برداریم در آذین بندی کوچه ها و معابر عمومی کمکی کوچک و در حد وسع انجام دهیم.


لازم به ذکر است شهرستان ورامین ۶۶ شهید سادات را به خود اختصاص داده است که بعضی از شاخص های ایثارگرای این شهرستان از جمله تعداد شهدای سادات نسبت به تراکم جمعیتی و مقایسه با سایر شهرها و مراکز استان ها در کشور بی نظیر است.


 گفتنی است، در پایان این مراسم از شهدای سادات شهرستان ورامین از جمله شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1196641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha