تمامی مردم نسبت به بهزیستی اجتماعی مسئول هستند/ گفتمان بهتر زیستن ضرورت زندگی امروز است

محمدی گفت: گفتمان بهتر زیستن ضرورت زندگی امروز است؛ بهزیستی به عنوان سازمانی که همواره با مسائل مختلف و متعدد اجتماعی روبه رو است نسبت به بهزیستن تلاش های متعددی کرده و در این مسیر تکالیف معینی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « وجیهه محمدی فلاح» طی نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه شنبه ۲۵ تیر در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان البرز با حضور معاونت های این اداره کل برپا شد گفت: سازمان بهزیستی به عنوان مولود انقلاب اسلامی با همت شهید فیاض بخشی راه اندازی شد و شعار سال جاری به مناسبت هفته بهزیستی شروعی بهتر برا بهتر زیستن است.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه تمامی مردم نسبت به بهزیستی اجتماعی مسئول هستند افزود: گفتمان بهتر زیستن ضرورت زندگی امروز است؛ بهزیستی به عنوان سازمانی که همواره با مسائل مختلف و متعدد اجتماعی روبه رو است نسبت به بهزیستن تلاش های متعددی کرده و در این مسیر تکالیف معینی دارد. 

 

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به عنوان بازوان این اداره کل در پیشبرد اهداف اجتماعی با رویکرد بهزیستی تلقی می شوند بیان کرد: مسائل و موضوعاتی که گریبانگیر بهزیستی است صرفا به این اداره محسوب نمی شود بلکه مسائل مبتلابه تمام اجتماع است. 

 

ضرورت مطالبه گری در قالب فصل تنظیم قانون برنامه هفتم

 

وی ادامه داد: برهه زمانی کنونی یعنی فصل تنظیم قانون برنامه هفتم نظام جمهوری اسلامی ایجاب می کند تا نسبت به مسائل مرتبط با این سازمان با توجه به اهمیت آن با نگاه دیگری تأمل شود.

 

وی در بخش پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بیان کرد: یکی از اشکالات اجرایی در جریان فعالیت ها موازی بودن بسیاری از عملکردها است، در جایی از قانون حرف « یا» یا « و» است که نمونه آن مواردی مثل رسیدگی به کودکان کار، معتادان متجاهر و ... است، اشکالی که وارد می شود که بخش عمده ای از کودکان کار به عنوان مثال مربوط به اتباع خارجی هستند. 

 

حضور کودک در خیابان به عنوان متکدی مصداق کودک آزاری است

 

به گفته وی، جمع آوری کودکان کار برعهده بهزیستی نیست بلکه برعهده شهرداری است که پس از آن با بررسی های لازم ساماندهی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده کودک مورد توجه قرار می گیرد و اگر کودک خانواده نداشته باشد وارد مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست می شود. 

 

بخشی از معلولیت ها مربوط به تصادف های راهنمایی و رانندگی است

 

محمدی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع رشد معلولان در جریان تصادف های راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: بخشی از معلولیت ها مربوط به تصادف های راهنمایی و رانندگی است که این مهم ضرورت توجه مسئولان را نسبت به بهبود راه ها می طلبد. 

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به نقش جامعه هدف بهزیستی که امرار معاش آن یارانه است، عنوان کرد: موضوع مسکن برای بسیاری از گروه هدف بهزیستی مشکلات متعدد ایجاد کرده است. 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1196687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha