ارسال ۸۵۰ اثر به دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر

رییس دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر از رقابت ۸۵۰ اثر در دومین دوره از این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با برگزاری آیین اختتامیه‌ و معرفی نفرات برتر در محوطه مسجد کبود تبریز به کار خود پایان داد.

تعداد ۶۵۰ اثر از شعرای داخلی و ۲۰۰ اثر از شاعران کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق، آلمان و روسیه به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر ارسال شده بود که همه آنها مورد داوری قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، در آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی شعر ترکی علاوه بر اساتیدی از نقاط مختلف کشور، ۳۰ مهمان خارجی حضور داشته و توسط ۱۰ شبکه رادیو تلویزیونی از کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه پوشش داده شد.

«محمدحسین بلاغی» رییس دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر در حاشیه اختتامیه از رقابت ۸۵۰ اثر در دومین دوره از این کنگره خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۶۵۰ اثر از شعرای داخلی و ۲۰۰ اثر از شاعران کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق، آلمان و روسیه به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر ارسال شده بود.

وی اظهار کرد: در این رویداد علاوه بر شعرای داخلی شرکت کنندگانی از کشورهای خارجی همچون ترکیه، آذربایجان، آلمان، روسیه، گرجستان و… نیز حضور داشتند.

بلاغی با قدردانی از همکاری نهادهای فرهنگی در استان بیان کرد: در دومین دوره از کنگره بید المللی شعر ترکی غدیر سازمان های فرهنگی، همراه حوزه هنری استان بوده و در برگزاری این مهم با ما همکاری کردند.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر و حضرت علی(ع) عامل اتحاد جهان تشیع است، ادامه داد: در این دوره شاهد رشد کیفی و کمی کنگره بودیم به طوری که دوستان جوان به مجموعه شعرا افزوده شدند.

گفتنی است، در پایان این آئین از هفت نفر، سه شاعر خارجی، سه شاعر داخلی و یک نفر بخش ویژه به عنوان برگزیده تجلیل شد.

کد خبر 1196786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha