فاطمیه و عاشورا، نشات گرفته از واقعه غدیر است

به گفته حجت الاسلام منصوری، منشاء اصلی فاطمیه و عاشورا مسئله غدیر است که در آن روز تعدادی از افراد برای منافع خود حکومتی را براساس ظلم برپا کردند که این امر باعث بوجود آمدن وقایع مهم که جفا و ظلم در حق ائمه و مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه آببر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طارم با تبریک و تهنیت دهه امامت و ولایت و میلاد با سعادت امام هادی (ع)، عید سعید غدیر را شناسنامه و سند ما شیعیان دانست و اظهار داشت: تبلیغ عید سعید غدیر برای همه ما واجب عینی است و طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام که در روز عید اعلام کردند که حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان خود تبلیغ و اطلاع رسانی کنند و به بیان اهمیت موضوع غدیر و ولایت حضرت علی (ع) اشاره دارد و مقام معظم رهبری هم که جهاد تبیین را بیان کردند از ارکان اصلی این جهاد شناساندن و تبلیغ مسئله غدیر است.

 

حجت الاسلام منصوری در ادامه زنده نگه داشتن نام و فلسفه عید غدیر را مهم قلمداد و عنوان کرد: منشاء اصلی فاطمیه و عاشورا مسئله غدیر است که در آن روز تعدادی از افراد برای منافع خود حکومتی را براساس ظلم برپا کردند که این امر باعث بوجود آمدن وقایع مهم که جفا و ظلم در حق ائمه و مسلمانان شد.

 

منصوری در ادامه به برگزاری مراسمات مختلف در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن عید غدیر ، ماه محرم و صفر از اهمیت به سزایی برخوردار است و  با عنایت به اینکه دشمنان ولایت را نشانه گرفته اند باید تلاش شود با عملکرد خوب خود همه این برنامه ها را خنثی کرد که این برنامه ها می تواند در ایام مختلف از جمله هفته عفاف و حجاب ، ماه محرم و ماه صفر و هفته نماز جمعه و ... اجرایی گردد.

کد خبر 1196817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha