تبلیغ دین اسلام در قالب گردشگری در مسجد «مینا» مصر

مسجد «مینا» در شهر غردقه مصر، یکی از مساجدی است که گردشگران هنگام بازدید از این مسجد، با آموزه های اسلامی نیز آشنا می شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مسجد «مینا» در منطقه «سقاله» شهر غردقه در ساحل دریای سرخ واقع شده است و مردم از کشورهای مختلف جهان برای بازدید از این مسجد به کشور مصر سفر می کنند.

 

این مسجد، نخستین قطب گردشگری اسلامی در این شهر محسوب می شود و به ویژه اینکه بعد از افتتاح، مسجد مینا به مرکز تبلیغات تبدیل شده است.

 

روزانه مردم برای بازدید به این مسجد می روند و به دروس دینی گوش می دهند و کارشناسان اسلامی به زبان های مختلف گردشگران غیر مسلمان را با دین اسلام آشنا می کنند.

 

در این مسجد احترام بسیاری به گردشگران گذاشته می شود و مدیریت مسجد درباره آموزه های اسلامی و معماری مسجد توضیحاتی را به گردشگران ارائه می دهد.

 

گردشگران خارجی با پوشش اسلامی وارد این مسجد شده و در ساعت های غیر از نماز به بازدید از این مسجد می آیند.

 

مسجد مینا همچنین دارای کتابخانه بزرگی است که کتاب های اسلامی بسیاری دارد و گردشگران به صورت رایگان می توانند از این کتابخانه استفاده کنند و کتاب ها به زبان های مختلف در این کتابخانه وجود دارد.

 

گردشگران طبق جدول برنامه ریزی شده از سوی مراکز مختلف گردشگری به بازدید از این مسجد می آیند و با طراحی و معماری این مسجد نیز از نزدیک آشنا می شوند.

 

مسجد مینا در مساحت 8 هزار متر مربع بنا شده است و در کنار دریای سرخ قرار دارد. این مسجد برای حدود 10 هزار نمازگزار ظرفیت دارد و دارای دو مناره بزرگ و 25 گنبد است.

 

بنابر گزارش ها، مسجد مینا در شهر غردقه از زمان افتتاح خود در سال 2012 میلادی به قطب گردشگری این منطقه تبدیل شده است و هیچ روزی از ایام هفته نیست که شاهد حضور گردشگران در این مسجد نباشد.

 

مسجد مینا همچنین دارای سالن بزرگی برای برگزاری مناسبت ها و کنفرانس هاست. ساخت این مسجد بیش از 5 سال طول کشیده است.

کد خبر 1196860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha