حجاج كشورمان در قالب ۳۰۱ كاروان به ميهن بازمي گردند

۱۴۱ كاروان مدينه بعد از فرودگاه اين شهر و ۱۶۰ كاروان مدينه قبل از فرودگاه جده به كشور باز مي گردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني حج با بیان اینکه ۱۴۱ كاروان مدينه بعد از فرودگاه اين شهر و ۱۶۰ كاروان مدينه قبل از فرودگاه جده به كشور باز مي گردند، افزود: انتقال زائران به مدينه و فرودگاه جده با هماهنگي هاي انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.

کامران اکبری اظهار داشت: از شامگاه 26  تيرماه نيز پروازها از فرودگاه مدينه به سمت ايران آغاز مي شود و نخستين پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران خواهد بود.


وي با بيان اينكه پروازهاي فرودگاه جده به مقصد كشورمان از 23 تيرماه آغاز شده است، گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده زائران حج امسال با  93 پرواز از فرود گاه جده و 70 پرواز از فرودگاه مدينه  به كشور بازخواهند گشت.


وی از زائران خواست تا بارهای خود را در قالب دو ساک با وزن مشخص هر کدام 20 کیلو گرم آماده نمايند و از تهيه بار خارج از استاندارد كه موجب بروز مشکلاتی برای کاروان و شخص زائر خواهد شد، بپرهيزند.


مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 ابراز اميدواري كرد كه پروازهاي دو فرودگاه جده و مدينه به ترتيب پايان شب 6 و 7 مرداد ماه به اتمام برسد و تمامي زائران به كشور منتقل شوند.


وي با بيان اينكه دستورالعمل نحوه و زمان تحويل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده  به مديران كاروان ها ابلاغ شده است، افزود: حدود 17200 زائر مدينه بعد از فرودگاه اين شهر راهي ايران خواهند شد. 


وي در پايان با تقدير از تلاش هاي صورت گرفته توسط مسئولان و دست اندركاران هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در عمليات انتقال حجاج به سرزمين وحي ابراز اميدواري كرد كه عمليات برگشت نيز به خوبي انجام شود.

کد خبر 1196885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha