کانون های فرهنگ و هنری مساجد ایلام در تدارک برگزاری جشن های عید غدیر

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری در تکاپوی برگزاری جشن های بزرگ دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در مناطق مختلف شهری و روستایی با برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری دهه امامت و ولایت را گرامی داشتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه کانون های مساجد استان ایلام در تدارک جشن های بزرگ عید غدیر هستند، افزود: مشارکت در طرح های اطعام علوی، پخت و توزیع نذورات در بین محرومین و نیازمندان، برپایی ایستگاههای صلواتی و فرهنگی، بازسازی واقعه غدیر در سطح کانون ها،  مسابقات کتاب و کتابخوانی، و نهج البلاغه خوانی، برپایی جشن های شادی و مسابقات ورزشی، مسابقات نقاشی با موضوع واقعه غدیر خم از جمله برنامه های کانون ها به مناسبت عید غدیر خم است.

 

وی مردمی و مسجد محور بودن را رویکرد برنامه های عید غدیر خم عنوان کرد و گفت: این برنامه ها با همکاری دستگاهای مختلف فرهنگی و فعال در مساجد اجرا می شوند.

 

حجت الاسلام چراغی پور در پایان عید غدیر خم را بزرگترین عید مسلمانان و روز تکمیل دین اسلام  عنوان و خاطرنشان کرد: تبیین و معرفی  این عید بزرگ به نسل امروز یک وظیفه است که همه ما بایستی در این راستا تلاش نماییم.

کد خبر 1197040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha