۳ هزار مسکن مددجویی طی هفته جاری در کشور به بهره برداری می‌رسد

حسینی از بهره‌برداری از سه هزار مسکن مددجویی در سطح کشور طی هفته جاری خبر داد و گفت: امروز ۱۲ مجموعه تحت حمایت سازمان بهزیستی و ۱۱۹ نوع مشاغل خانگی کوچک و بزرگ در سطح استان افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سید مرتضی حسینی» امروز (یکشنبه ۲۶ تیر) در آیین افتتاح چهار مرکز نگهداری، خیریه و مشاوره زیر نظر بهزیستی دزفول که در محل خانه کودک و نوجوان رادمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و عید غدیر خم اظهار کرد: امروز ۱۲ مجموعه تحت حمایت سازمان بهزیستی و ۱۱۹ نوع مشاغل خانگی کوچک و بزرگ در سطح استان افتتاح شدند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همچنین طی هفته جاری سه هزار مسکن مددجویی در سطح کشور به بهره برداری می رسد افزود: بیش از ۶۰۰ مرکز کودک و نوجوان در سطح کشور وجود دارد که وظیفه توانمندسازی و تربیت ۹ هزار کودک و نوجوان را بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه این کودکان توسط مردم یا دستگاه قضا به این مراکز سپرده شدند اضافه کرد: آمار این کودکان و نوجوانان به دلیل رشد و حضور آنها در جامعه و ورود کودکان جدید به طور مرتب در حال تغییر است.

 

حسینی بهزیستی را یک سازمان امدادی و حمایتی از جنس مدیریت بحران برشمرد و تصریح کرد: خدمات سازمان بهزیستی صرفا به افراد تحت پوشش محدود نمی شود، بلکه این سازمان با تمام افراد جامعه و بخشی از اتباع خارجی سر و کار دارد و به ۸۵ میلیون ایرانی در زمینه های مختلف از جمله آزمایش های ژنتیک، مشاوره های پیش از ازدواج و تولد، بدو تولد، اعتیاد، گروه های آسیب دیده و سالمندان خدمات ارائه می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: این سازمان ۱۵۰ نوع خدمات به طور مستقیم به هفت میلیون نفر مددجو و توان‌خواه که تحت پوشش این سازمان در سطح کشور هستند ارائه می دهد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور یکی از اولویت های مهم سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف سازمان برشمرد و ابراز کرد: به منظور حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی مددجویان، اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی سازمان در سال جاری افزایش چشمگیری یافته است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر توجه ویژه به موضوعات مهارت افزایی و توانمندسازی برای جامعه هدف در خوزستان، امسال بنا داریم تا تسهیلات تبصره ۱۶ رشد پنج برابری داشته باشد.

 

حسینی در پایان یاد آور شد: سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جامعه مخاطب خود در نظر گرفته بود اما امسال این اعتبار به بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت تا یک گام اساسی در زمینه رشد و اشتغالزایی افراد تحت پوشش سازمان برداشته شود.

 

کد خبر 1197056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha