۴ مرکز نگهداری، خیریه و مشاوره زیر نظر بهزیستی دزفول افتتاح شد

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و عید غدیرخم، چهار مرکز نگهداری، مشاوره و خیریه زیر نظر اداره بهزیستی دزفول با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی خوزستان و جمعی از مسئولان شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سعید ایثاری» امروز (یکشنبه ۲۶ تیر) در آیین افتتاح چهار مرکز نگهداری، خیریه و مشاوره زیر نظر بهزیستی دزفول که در خانه کودک و نوجوان رادمان برگزار شد اظهار کرد: خانه کودک و نوجوان رادمان با همکاری بخش خصوصی به تازگی در دزفول راه اندازی شده و به نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست می پردازد.

 

رئیس اداره بهزیستی دزفول افزود: ظرفیت این مرکز ۲۰ نفر است که در حال حاضر ۹ کودک و نوجوان در رنج سنی ۶ تا ۱۲ سال در این مرکز نگهداری می شوند ضمن اینکه تعداد نفرات به تدریج افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه مرکز خانه کوچک که به نگهداری شبانه روزی از معلولان خفیف می پردازد دومین مرکزی است که امروز در دزفول افتتاح شده اضافه کرد: مرکز مشاوره امین نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این دانشگاه افتتاح شده است.

 

ایثاری تصریح کرد: امروز همچنین یک موسسه خیریه فعال نیز در دزفول افتتاح شد ضمن اینکه بر اساس سیاست مهم سازمان مبنی بر توانمندسازی جامعه هدف، امروز ۱۰ مورد از مشاغلی که از تسهیلات سازمان بهره مند شده اند نیز به صورت رسمی کار خود را آغاز می کنند.

 

وی از افتتاح ۱۵ واحد مسکن مددجویی روستایی طی هفته جاری در دزفول خبر داد و اذعان کرد: مددجویانی که صاحب این ۱۵ مسکن هستند هر کدام ۵۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض دریافت کرده اند ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز همکاری ویژه ای در این زمینه داشته و وام های با سود پایین به این افراد برای ساخت مسکن تعلق گرفته است.

 

رئیس اداره بهزیستی دزفول خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی وظایف متنوع و حوزه کاری بسیار گسترده ای دارد و باید به طور مرتب به روز شود چرا که این سازمان به صورت مستقیم با افراد جامعه و آسیب های مختلف سر و کار دارد. 

 

وی با بیان اینکه ۵۰ مرکز در دزفول تحت نظر بهزیستی این شهرستان فعالیت می کنند ادامه داد: این مراکز شامل ۹ مرکز شبانه روزی توانبخشی، هشت مرکز روزانه توانبخشی، ۲ مرکز شبانه روزی اجتماعی و ۱۲ مرکز مثبت زندگی هستند.

 

ایثاری با بیان اینکه بهزیستی دزفول دارای هشت هزار پرونده توانبخشی و اجتماعی است ابراز کرد: سازمان بهزیستی کشور ماهیانه ۲ میلیارد تومان یارانه به مراکز خصوصی بهزیستی در شهرستان دزفول پرداخت می کند.

 

وی با قدردانی از همراهی و حمایت مسئولان شهری به ویژه نماینده مجلس و فرماندار یاد آور شد: طی یکسال اخیر فرمانداری ویژه شهرستان هفت جلسه اختصاصی برای موضوع مسکن بهزیستی برگزار کرده است. 

 

رئیس اداره بهزیستی دزفول همچنین با قدردانی از حمایت های شورای شهر دزفول و اداره کار، خواستار تداوم این همکاری ها به منظور تحقق اهداف سازمان بهزیستی و خدمات رسانی مطلوب به مددجویان و توانخواهان شد.

 

کد خبر 1197060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha