غدیر تاج ولایت و خلاصه مکتب وحی است

محسن نسب امیری گفت: غدیر خنثی کننده توطئه های دشمنان، تاج ولایت و خلاصه مکتب وحی است یعنی همه حرکت انبیای الهی در این روز با کلام نورانی نبی مکرم اسلام (ص) و جانشینی امیر المومنین علی (ع) کامل شد.

«محسن نسب امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام راحل و تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: اگر چه دشمنان در دوره های مختلف، دین اسلام را به چالش کشیده و پیامبر اکرم (ص) را به سختی انداختند اما در روز غدیر مأیوس شدند.

 

فرمانده سپاه جیرفت افزود:آنها در این روز از نظام، رهبری و حکومت در جامعه اسلامی مأیوس شدند.

 

وی با اشاره به این که ماجرای تایید غدیر همان ماجرای تایید قاعده است، ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) در روزهای آخر عمر مبارک خود در روز غدیر، قاعده را وضع کردند.

 

نسب امیری بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) از سوی پروردگار مامور شد تا با معرفی امیرالمومنین علی (ع) به عنوان جانشین، رسالت خود را کامل کند.

 

فرمانده سپاه جیرفت ادامه داد: خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ شما سال های سال برای اسلام، دفاع از حق و گسترانیدن کلام حق در جامعه و نشاندن مردم بر سفره اسلام زحمت کشیده اید اکنون  شما این مسیر و حرکت الهی را با ابلاغ رسالت خود در روز عید غدیر و معرفی امیرالمومنین علی (ع) به عنوان جانشین خود در دین اسلام و مردم این حرکت الهی را به پایان برسانید.

 

وی اظهار کرد: قاعده ولایت و امامت همان نقطه ای است که دشمنان در روز غدیر از آن ناامید شدند چرا که با ابلاغ رسالت پیغمبر اسلام (ص) و جانشینی حضرت علی (ع) دست آنها از این جایگاه کوتاه شد.

 

نسب امیری عنوان کرد: در همه دولت‌ها و اعصار، بشر و جوامع بشری از حکومت ها به شکل های مختلف برخوردار بودند.

 

فرمانده سپاه جیرفت اضافه کرد: برای مدیریت یک جامعه، جمع و گروه قطعا عده ای باید به عنوان حاکم در راس قرار بگیرند تا مسیر جامعه را به سمت رفاه، آسایش و پیشرفت پیش ببرند.

 

وی با یادآوری این مطلب که بشر انواع و اقسام حکومت ها را تجربه کرده است، بیان کرد: دین اسلام قدرت‌ها و قدرت مداری هایی که خارج از حوزه دین اسلام است را نمی پذیرد.

 

نسب امیری تاکید کرد: اسلام در خصوص رهبری حکومت، همان حکومت امامت و ولایت را قبول دارد و این قاعده اسلام است که اگر نباشد و یا خلایی در آن ایجاد شود قطعا آن جامعه از مسیر اسلام که مسیر منویات خداوند متعال است، خارج می شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت با اشاره به برکات عید غدیر، ابراز کرد: خداوند متعال در این روز با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیغمبر (ص) در این عید، رحمت خود را بر مسلمین نازل کرد.

 

وی افزود: تمام شیاطین به دنبال این بودند که بعد از نبی مکرم اسلام مسیر دین را تغییر دهند اما با وجود واقعه غدیر ناامید شده و شکست خوردند.

 

نسب امیری غدیر را تجلی عدالت و امامت دانست و اظهار کرد: با معرفی شخصیتی همچون امیرالمومنین (ع) به عنوان جانشین پیغمبر (ص) همه دانستند که از این روز به بعد حکومت اسلام به دست شخصی افتاده که عدالت و امامتش ادامه عدالت و رسالت پیامبر اکرم (ص) است.

 

فرمانده سپاه جیرفت با اشاره به این که بهترین روز عید غدیر است زیرا دین اسلام در این روز کامل شد، تاکید کرد: غدیر برکه نیست بلکه اقیانوس بیکرانی است که سراسر هستی را پوشانده است، بعضی می گویند؛ غدیر بخشی از تاریخ است نه این طور نیست زیرا غدیر همه تاریخ می باشد و با علی (ع) پیوند خورده است.

 

وی با بیان این مطلب که واقعه غدیر ضرورتی بود که باید برای هدایت و ارشاد مردم و ادامه رسالت انبیای الهی به وجود می آمد، عنوان کرد: تنها شخصی که می توانست این رسالت را بر عهده بگیرد، امیرالمومنین علی (ع) بود و عملکرد خوب و حرکت الهی آن حضرت در مسیر دین اسلام گویای این مطلب است.

 

نسب امیری با اشاره به این که غدیر خنثی کننده توطئه های دشمنان و تاج ولایت است، ابراز کرد: غدیر خلاصه مکتب وحی است یعنی همه حرکت انبیای الهی در این روز با کلام نورانی نبی مکرم اسلام (ص) و جانشینی امیر المومنین علی (ع) مطرح شد.

 

فرمانده سپاه جیرفت اضافه کرد: در روز غدیر حرکت الهی انبیا که طی سال های سال اتفاق افتاد، کامل شد و برای همه ثابت شد که دین اسلام دینی کامل است.

 

وی با اشاره به این که غدیر مسیر حرکت مومنین به سمت نور را تثبیت کرد، بیان کرد: امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع ) که امامت جامعه را بر عهده داشتند دنبال رو انبیای الهی به ویژه نبی مکرم اسلام بودند.

 

نسب امیری در خاتمه عنوان کرد: از خداوند متعال می خواهیم که به ما توفیق دهد تا رهرو خوبی برای غدیر باشیم و با حرکت، عمل و زبان تمام زوایایی که مربوط به اسلام و غدیر است، را رعایت کنیم در این صورت قطعا جز رهروان غدیر و مکتب امیرالمومنین خواهیم بود.

کد خبر 1197154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha