موضوع رهبری صحیح در جامعه اسلامی از پیام‌های واقعه غدیر است

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه موضوع رهبری صحیح در جامعه اسلامی جزو پیام‌های مهم واقعه غدیر است گفت: رهبر باید در خط پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) باشد و به دستورات آنها عمل کند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک عید غدیر اظهار کرد: پيامبر اکرم (ص) هجرتی از مدینه به منظور ادای مناسک حج به مکه داشتند که تعدادی از مسلمانان نیز همراه ایشان بودند و در حجة الوداع شرکت کردند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: حضرت محمد (ص) در روز ۱۸ ذی‌الحجه در بازگشت از مسیر مکه به مدینه در سرزمین غدیر خم توقف کردند چرا که امر مهمی از جانب خداوند به ايشان وحی شد که باید آن را به عموم مردم ابلاغ می‌کرد و آن هم ولایت و خلافت امام علی (ع) بود.

 

وی اذعان کرد: حدیث غدیر به حدی نقل شده که از قطعی‌ترین روایات است و هيچگونه احتمال کذبی در آن وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی عید غدیر را با فضیلت‌ترین روز دانست و تصریح کرد: عید غدیر، عید پیامبران و عید بزرگ آسمانی است.

 

وی عنوان کرد: عید سعید غدیر خم فرصتی را برای شادمانی، تبسم بر مؤمنان، اطعام مؤمنان، صله رحم و اکرام سادات فراهم کرده است.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان ضمن اشاره‌ به پیام‌های مهم واقعه غدیر بیان کرد: جانشینان پیامبران باید از جانب خداوند سبحان منصوب و توسط پبامبر معین و معرفی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع رهبری صحیح در جامعه اسلامی جزو پیام‌های مهم واقعه غدیر است خاطر نشان کرد: رهبر باید در خط پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) باشد و به دستورات آنها عمل کند.

 

کد خبر 1197204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha