غدیر تثبیت اتحاد امیر المومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) و یکی بودنشان است

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه غدیر تثبیت اتحاد امیر المومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) و یکی بودنشان است ، گفت: اهمیت روز عید غدیر به این دلیلی است که اثبات ولایت و امامت علی (ع) در این روز اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب  ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،درباره فضیلت معنوی و جایگاه معنوی عید غدیر خم ،گفت: رسول خدا فرمودند «یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی» روز غدیر خم بالاترین اعیاد در میان امت من است. در بین روز‌ها و شب‌های سال، روز‌ها و شب‌های با فضیلتِ بسیاری وجود دارد که در قرآن کریم از آن تعبیر به «ایام الله» شده است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، افزود: در قرآن کریم بیان شده است که «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ» یعنی روز‌های خدا را به مردم یادآوری کن. همه روز‌ها روز‌های خدا است، اما به نظر می‌رسد که این آیه از قرآن کریم، مربوط به روز‌های خاصی است که به ایام الله تعبیر شده است. یکی از روز‌هایی که از آن با نام ایام الله یاد شده است و اهمیت فراوانی دارد، روز عید غدیر است.

 

 

وی خاطر نشان کرد:روز غدیر، عید آل محمد صلی الله علیه و آله و روز جشن اهل بیت(ع) است. ازاین رو، بر جشن گرفتن و اظهار سرور و شادی در این روز تأکید ویژه ای شده است.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، اظهار کرد: در شب عید غدیرجشن بزرگ در روبروی حرم احمد بن اسحاق برگزار شد و این  این مراسم با اجرای برنانه های متنوع فرهنگی و اجتماعی و پخش از صدا وسیما کرمانشاه  برگزار شده است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب ، گفت: عید غدیر از جایگاه والایی برخوردار است. زیرا این واقعه‌ی تاریخی نشان از اساسی‌ترین برنامه‌های پیامبر خدا(ص) برای دوام و عزت و شکوه اسلام و قرآن دارد.

 

کد خبر 1197226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha