غوغای سرود حماسی «سلام فرمانده» در قلب فرهنگی پاکستان

به مناسبت جشن امامت حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع)، سرود «سلام فرمانده» با اجرای ابوذر روحی در لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان طنین انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با عید سعید غدیر خم، مراسم جشنی با حضور شخصیت‌های ایرانی، چهره‌های سیاسی و مذهبی پاکستان با شعار «وحدت» در تالار ایوان اقبال شهر «لاهور» به عنوان پایتخت فرهنگی پاکستان برگزار شد.
مفاهیم بلند سرود سلام فرمانده، سرودی که مرزها را درنوردیده این بار در اجتماع باشکوه غدیریان در لاهور و با حضور ابوذر روحی، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان خواننده این سرود حماسی و همخوانی هزاران نفر از دانش آموزان پاکستانی طنین‌انداز شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن فریادهای لبیک یا رسول الله (ص)، لبیک یا علی(ع) و لبیک یا حسین(ع) وحدت و یکدلی میان یکدیگر به عنوان برادران و خواهران ایمانی را ابراز داشتند.
هزاران شهروند پاکستانی با کودکان و نوجوانان خود چشم‌اندازی زیبا از فرهنگ علوی و مهدویت ترسیم کردند و دست‌ها را به نشانه احترام و ارادت به حضرت ولی عصر (عج) به روی شقیقه‌ها بردند.
برخی از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی پاکستان در سخنانی تأکید کردند که اینگونه اجتماعات و وحدت و انسجام امت اسلامی، دشمنان اسلام را نا امید می‌کند.
طیب گیلانی؛، از چهره‌های سرشناس اهل سنت پاکستان با ابراز خرسندی از برگزاری آیین تقریبی عید سعید غدیر و تأکید بر نقش تعیین کننده علمای مذاهب اسلامی در تحکیم اتحاد و یکدلی جهان اسلام، گفت: پیروی از دستورات قرآن کریم و تبعیت از تعلیمات اهل بیت علیهم السلام راه حقیقی برای سعادت و رفاه مسلمین است.
در این مراسم، جمع زیادی از بانوان و دوستداران اهل بیت (ع) از جمله برخی از بانوان نخبه در بخش‌های فرهنگی، ادبی و علمی حضور داشتند.


وحدت و انسجام در سیره تربیتی امام علی(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی، از چهره‌های مذهبی شناخته شده پاکستان و رئیس سازمان امت واحده در ادامه برنامه، در سخنانی به بیان ویژگی‌ها و فضایل حضرت امام علی(ع) به عنوان پیشوای بزرگ دین اسلام پرداخت.
وی گفت: مسلمانان با پیروی از سیره امیرالمؤمنین(ع) می‌توانند به وحدت میان امت اسلامی کمک کرده و همدلی و همگرایی میان مذاهب اسلامی را گسترش دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: علمای اسلام باید با تبیین سیره امام علی(ع) مسیر وحدت، همبستگی و انسجام میان جوامع اسلامی را گسترش دهند.
خانم سکینه مهدوی، رئیس آکادمی قرآن و اهل بیت (ع) نیز با تبریک عید سعید غدیر خم به تشریح فرازهایی از خطبه غدیر پرداخت و گفت: بهترین سخن از فرمایش‌های پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر است. خطاب پیامبر اکرم(ص) در این خطبه، همه مردم است، اعم از مردمی که در واقعه غدیر حضور دارند و یا ندارند.

کد خبر 1197495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha