برگزاری ۲۰۰ نشست تبیینی و تمهیدی با حلقه‌های میانی قبل از آغاز محرم

حجت‌الاسلام فردآقایی از برگزاری ۲۰۰ نشست تبیینی و تمهیدی با حلقه‌های میانی و شبکه‌های مردمی، قبل از آغاز محرم ۱۴۰۱ خبر داد.

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر و از آنجا که اداره کل تبلیغات اسلامی همچون سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی که در اختیار دارد نسبت به برگزاری فعالیت‌ها و مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد، در محرم امسال نیز به حول و قوه الهی و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جهاد تبیین، برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در همین راستا یک عملیات بسیار بزرگ را طراحی کرده‌ایم که در این عملیات بالغ بر ۲۰۰ نشست تبیینی و تمهیدی را تا قبل از آغاز محرم با حلقه‌های میانی برگزار خواهیم کرد.

 

وی با تأکید بر اجرای مراسمات عزاداری ایام محرم و صفر اضافه کرد: پس از طی ۲ سال پر چالش در برگزاری مراسمات عزاداری محرم به دلیل شیوع بیماری کرونا، در محرم امسال نیز علی‌رغم اینکه تأکید شده، هیئات مذهبی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند اما مجالس و برنامه‌های عزاداری برگزار می‌شوند و تعطیلی مراسمات را نخواهیم داشت.  

 

حجت‌الاسلام فردآقایی تصریح کرد: بنابراین لازم بود در این راستا هماهنگی‌های لازم با شبکه‌های مردمی مرتبط با اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان جهت هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن مجالس حسینی صورت گیرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سلسله جلسات مختلفی با تشکل‌های میان تخصصی و ظرفیت‌های تبلیغی و هیئتی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی شده که در فاصله ۱۰ روز باقی‌مانده تا آغاز محرم در سراسر استان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1197519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha