شیوه نامه پروژه مهر ۱۴۰۱ به مدارس کردستان ابلاغ شد

سالاروندیان گفت: شیوه نامه پروژه مهر در راستای تمهید مقدمات و برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شد.

طیب سالاروندیان سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در بهار تعلیم و تربیت، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در روز اول مهر، تمام خانواده‌ها به نوعی در تکاپو و اندیشه شروع سال تحصیلی خوب برای فرزندانشان هستند و صد البته آموزش و پرورش به عنوان مسئول تعلیم و تربیت رسمی کشور برای شروع سالی نکو از مدت‌ها قبل با تدوین برنامه، سازماندهی، اقدامات پیش بینی شده را تسهیل و مقدمات آغاز سال تحصیلی را فراهم می‌نماید.

 

 

سالاروندیان ادامه داد: در سال تحصیلی 1401-1400 شیوع بیماری منحوس کرونا شوق و اشتیاق حضور دانش‌آموزان و معلمان را در مدارس گرفت و امکان حضور در پای تخته، میز و مدرسه را با محدودیت مواجه نمود اما به فضل الهی و با برنامه ریزی، همراهی و همکاری معلمان، دانش آموزان و اولیا، فرایند یاددهی –یادگیری و جریان تعلیم و تربیت به شیوه‌های دیگر ادامه یافت.

 

 

وی از پروژه مهر به عنوان تمام فعالیت‌هایی که در یک آموزشگاه، یا حتی ادارات به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن بازگشانی مدارس از قبیل اختصاص مناسب نیروی انسانی، تامین تجهیزات، زیبا سازی فضاهای آموزشی، آماده کردن آموزشگاه و مدارس برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن بازگشایی برای دانش‌آموزان نام برد.

 

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در سال تولید، دانش بنیان واشتغال آفرین، ائمه محترم جمعه و جماعات استان و همه مسئولین نهادها، ادارات‌، دستگاه‌ها، همدل و همزبان با مسئولین وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی هرچه بهتر مدارس از تمام مساعی خویش بهره گرفته و آموزش و پرورش را در این امرمهم یاری نمایند.    

 

سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان از تشکیل شورای پروژه مهر استان خبر داد و گفت: این شورا با 7 کارگروه سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، سلامت و امور بهداشتی و عدالت تربیتی ونصیب آموزشی برابر مشغول به فعالیت است.

 

 

وی حسن اجرای فعالیت‌های مربوط به سازماندهی، آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید، انجام فعالیت‌های فرهنگ سازی جهت آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس، تأیید صلاحیت افراد و نظارت مستقیم بر روند کلّی اجرای پروژه مهر، نظارت بر فضای فیزیکی سالم و بهداشتی مدارس در آغاز بازگشایی مدارس و تهیه محتوا، تدوین منابع ومطالب برمبنای کتب درسی در پایه‌های مختلف در آغاز بازگشایی مدارس را از وظایف این کار گروه‌ها عنوان کرد.

 

 

سالاروندیان اظهار کرد: طبق روال هر ساله گروه ارزیاب در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان و مناطق تابعه تشکیل و در روز جشن غنچه‌ها (نوآموزان پیش دبستانی)، شکوفه ها (پایه اول دبستان) و اول مهر در ادارات و مدارس حضور یافته و براساس فرم‌های مخصوص، نتایج ارزیابی را تعیین و ادارات تابعه برتر مشخص و معرفی می‌شوند.

 

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، هدف از اجرای برنامه پروژه مهر را برنامه محور شدن همه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی به منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهیدساز و کارهای لازم جهت بازگشایی هرچه با شکوهتر مدارس به نحوی که دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه لحظه شماری کنند، عنوان کرد.

کد خبر 1197612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha