وزارت فرهنگ و ارشاد، ۴۰۰ پروژه در دست احداث دارد

برکت با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴۰۰ پروژه عمرانی در ۲۸ استان دارد که ۴۵ مورد آن، پروژه ملی است، گفت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، محمد رضا برکت در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله گلپایگانی به رویکرد دولت سیزدهم مبنی‌بر اتمام پروژه های نیمه تمام و مرمت و بازسازی برخی سازه ها اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۸ استان بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی دارد که فقط ۴۵ پروژه آن ملی است و بودجه عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و پروژه هایی با ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه می شود.
مدیر نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذاری مجتمع های فرهنگی هنری به موسسات فرهنگی آموزشی بیان کرد و افزود: دولت، در این رویکرد، فقظ نظارت می کند و این به نفع شهرستان ها است و اولویت این واگذاری با موسسات فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه در قالب تشکل های آنها است.
وی دلیل حضور خود در شهرستان گلپايگان را دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعمیر و باز سازی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان بر شمرد و بیان کرد: زمین این ساختمان وقفی است و ظرفیت این مجتمع از برخی ادارات مرکز استان بیشتر است ولی استفاده نمی شود و از هفته آینده، کارشناسان برای برآورد هزینه و تصمیم گیری برای اولویت های آن به شهرستان می آیند و تلاش می شود بخشی از آن تا دهه فجر، انجام شود.


در ادامه سید مسعود خاتمی با تاکید بر اینکه این ساختمان متعلق به بیت المال است و آسیب های وارد بر آن تاسف آور است، گفت: وزیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده تکمیل و راه اندازی ساختمان و سالن سینما را از بودجه ۱۴۰۱ داده است و وقف زمین نیز وقف خاص نیست ، همان طور که ساختمان های هلال احمر و بیمارستان متعددی در زمین های وقفی کشور فعال است و هزینه ناچیزی پرداخت می شود.
محمدرضا عسگریان با برشمردن سابقه تاریخی، فرهنگی و فقهی و سیاسی شهرستان گلپايگان از نداشتن یک سالن جلسات با امکانات مناسب در شهرستان انتقاد کرد.
به گزارش شبستان، مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلپایگان بیش از ۲۰ سال پیش در دو طبقه ساخته شده است ولی هیچ گاه به صورت کامل مورد بهره برداری قرار نگرفت.
بخش های غیر اداری آن در سال ۱۳۹۹ به دلیل عدم پرداخت بدهی به اداره اوقاف و امور خیریه، چند ماهی با دستور دادستان گلپایگان پلمپ شد و در ایام کرونا به محل تجمیعی برای تزریق واکسن شهرستان شد و بدهی های چند ساله ساختمان در ماه های اخیر پرداخت شد
بنای ساختمان به خصوص سالن سینمای آن و سقف آن تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

/

کد خبر 1197671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha