شهرستان بدره قطب آبزی پروری استان ایلام است

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: شهرستان بدره با تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی، قطب آبزی پروری استان ایلام است.

«رضا سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: طرح مطالعاتی پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد‌های استان، از سال۱۳۸۰ در آب‌های کرخه حوزه استان ایلام (دهلران) آغاز شد که پس از آن در یک دوره یکساله با استفاده از سازه‌های فلزی به همت بخش خصوصی در سد دویرج دهلران اجرا شد.
 
 
 
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس براساس برنامه ششم توسعه با هدف تامین بخشی از ماهی مورد نیاز استان و کشور در دریاچه پشت سد سیمره در شهرستان بدره درحال اجراست افزود: هم اکنون ۲ هزار تن ماهی سردابی به روش قفس و با استفاده از سازه‌های پلی اتیلنی تولید داخل کشور در این دریچه تولید و روانه بازار فروش می‌شود.
 
 
 
سلیمانی از توسعه طرح پرورش ماهی به روش قفس در استان خبر داد و یادآور شد: با افزایش مزارع پرورش ماهی در سایر سد‌های استان، طی یک برنامه ۶ ساله به تولید سالانه ۵ هزارتن ماهی سردابی دست خواهیم یافت. 
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی، ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن ماهی در ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی در استان ایلام وجود دارد که مزارع سد سیمره باتولید سالانه ۲ هزارتن ماهی، بزرگترین طرح قفسی در آب‌های داخلی یا همان دریاچه‌های پشت سد‌های کشور است که مطالعات آن از سال ۹۶ آغاز و طی سه سال گذشته به نیمی از پیش بینی تولید خود رسیده است.
کد خبر 1197829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha