نهضت بازگشت به مسجد باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور با بیان اینکه نگاه حاکمیتی باید نهضت بازگشت به مسجد را احیا کند، گفت: چرا که اگر این مهم به‌ درستی اتفاق بیفتد استقبال مردم برای حضور در مساجد بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده» امروز (بیست و نهم تیرماه) در هفتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در محل دفتر امام‌جمعه شهرستان بجنورد برگزار شد به تبیین نقش کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد در کشور پرداخت و گفت: امروز با توجه به ظرفیتی که کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در کشور دارند باید به این پایگاه‌های فرهنگی توجه بیشتری شود.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور با بیان اینکه ۸۵ هزار مسجد در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۲۵۰ مسجد در خراسان شمالی فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای اداره مساجد کشور دستگاه‌های مختلفی متولی امر هستند، اظهارکرد: دوسوم مساجد ما فاقد امام‌جماعت است که این یک مشکل بسیار بزرگ است و باید در افق‌های آینده دستگاه های متولی امر برای رونق بخشی و حوزه‌های علمیه برای پرورش امام‌ جماعت نقش خودشان را به‌نحو احسنت انجام دهند. 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به فرمایش مقام‌معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که می‌توانند در جذب مخاطب به مساجد، نقش بسیار مهمی داشته باشند، افزود: وزارت ارشاد باید نهضت بازگشت به مسجد را احیا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه نهضت بازگشت اتفاق بیفتد باید حاکمیت به نقش‌های اساسی خود در این‌ راستا به‌خوبی عمل کند و با گفتمان سازی، کار و فراهم سازی عرصه لازم به این مهم بپردازد.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور بیان کرد: اگر نهضت بازگشت به مساجد به‌ درستی اتفاق بیفتد استقبال مردم برای حضور در مساجد بیشتر خواهد شد و مسجد محل آرامش و معنویت خواهد شد.

 

حجت الاسلام خداداده در این آیین احکام اعضای شورای سیاستگذاری ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی را که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مزین شده بود را به حجت الاسلام «رضا نوری» امام جمعه بجنورد به عنوان رییس شورا، «محمدرضا حسین نژاد» استاندارخراسان شمالی به عنوان نائب رییس و تنی چند از اعضای شورا اعطا کرد. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1197895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha