کنترل آسیب های اجتماعی با یک نهاد امکان پذیر نیست

حجت الاسلام حمید بامری گفت: برای کنترل آسیب های اجتماعی با یک نهاد و یک ارگان نمی شود به نتیجه مطلوب رسید بنابراین همه باید در این میدان حاضر باشند و تقسیم کار در میان دستگاه ها صورت پذیرد تا بتوان جامع را به سمت مطلوب پیش برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۹ تیرماه حجت الاسلام «حمید بامری» در آئین افتتاحیه طرح جامع صیانت از خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان عنبرآباد که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد، گفت: خانواده به عنوان زیر بنای توسعه و سعادت جامعه است که باید به خوبی و به درستی از آن در برابر آسیب های اجتماعی صیانت کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: برای این که جامعه را در برابر آسیب ها حفظ کنیم باید با چاره اندیشی راهبردهای پیشگیرانه، حمایت گرانه و ... را در جامعه اجرا کنیم.

 

وی بیان کرد: اگر مهارت های تاب آوری برای حفظ و صیانت از ارزش های فردی و خانواده ای به افراد آموزش داده شود قطعا خود افراد می توانند بهترین تصمیم و بهترین راه حفظ و حراست از خانواده را اتخاذ کنند.

 

حجت الاسلام بامری صیانت از خانواده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای کنترل آسیب های اجتماعی با یک نهاد و یک ارگان نمی شود به نتیجه مطلوب رسید بنابراین همه باید در این میدان حاضر باشند و تقسیم کار در میان دستگاه ها صورت پذیرد تا بتوان جامع را به سمت مطلوب پیش برد.

 

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: باید مهم ترین و اولویت دار ترین آسیب اجتماعی را شناسایی کرد و برای کاهش آمار آنها دست به دست هم داد.

 

«ابوذر داوریان» در این آئین، گفت: متاسفانه در این شهرستان با آمار بالا و رو به رشد طلاق مواجهه شدیم و آمار طلاق در کل کشور روند رو به رشدی دارد.

 

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد وضعیت رو به رشد طلاق را متاثر از وضعیت جهانی دانست و افزود: این آمار برای جوامع سنتی خوشایند نیست بلکه نگران کننده است.

 

وی عنوان کرد: در راستای کاهش آمار طلاق باید ظرفیت های شهرستان شناسایی شده و از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

داوریان تصریح کرد: امروز انجام کارهای فرهنگی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در زمینه طلاق از ضروریات است.

 

این مقام قضایی شهرستان عنبرآباد در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز شروع اقدامات اجرایی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است و اگر همه در این طرح همکاری نمایند قطعا موفق عمل خواهند کرد.

کد خبر 1197911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha